Продажбите на автомобили в САЩ се забавят през декември, тъй като по-високите разходи за финансиране и почти рекордно високите цени отказват много от кандидат-купувачите, пише Bloomberg.
Забавеното търсене, което подкрепи продажбите след пандемията от коронавирус, е задоволено и купувачите сега се сблъскват с високите лихви по автомобилните заеми и средни цени на автомобилите от около 48 хил. долара. Продажбите вероятно са спаднали до сезонно коригиран годишен темп от около 15,4 млн. автомобила през последния месец на 2023 г., което представлява спад от около 15,5 млн. автомобила през предходните две тримесечия, показват оценки на Bloomberg.
„Отчитаме голямо намаляване (на продажбите) при домакинствата със средни и по-ниски доходи“, като покупките на нови автомобили сега „почти изключително отиват при домакинствата с най-високи доходи“, коментира Джонатан Смоук, главен икономист на консултантската компания Cox Automotive.
Въпреки че 2023 г. осигури значително подобрение в сравнение с предходната година и тогавашните ограничения в запасите, очаква се предизвикателствата, наблюдавани в края на годината, да се задържат. Cox Automotive прогнозира, че продажбите на автомобили в САЩ ще нараснат с по-малко от 2% през 2024 г. Това означава, че цифрата едва ли ще надхвърли 17 млн. броя.
Темпът на продажба на нови коли в САЩ се забавя през декември. Източник: Cox Automotive
„Новата норма за индустрията поради намалената достъпност е по-близо до 16 млн. броя“, изтъква Смоук, добавяйки: „Загубихме около 10% от купувачите“.
Автопроизводителите не са мотивирани да намалят цените, защото правят повече пари, продавайки по-малко на брой, но-по скъпи коли. Потребителските разходи за нови превозни средства достигнаха рекордните 578 млрд. долара през 2023 г., трета поредна година, в която те надхвърлят половин трилион долара, изчислява консултантската фирма JD Power. Средната месечна вноска по лизинг на автомобил през декември в САЩ се оценява на 739 долара, което е с 9 долара повече спрямо година по-рано, добавя JD Power.
„Освен ако индустрията не намери начин да се върне към по-достъпни ценови точки, ще видим продукти, които се грижат за потребителите с по-високи доходи и по-качествено кредитно досие“, изтъква Смоук. „И това в крайна сметка ограничава обемите на продажбите“, допълва той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 1 година Няма как да бъде и другояче.Индустрията (с изключение на Тесла) е принудена да покрива загубите от производството на електрически автомобили с печалбите от конвенционалните такива, най-вече от джиповете и пикапите.Форд например има загуби от електромобилното си производство от1.5 млрд долара само през Q3. И няма как да си позволи да намали цените, за да стимулира търсенето.Хората,които предупреждаваха,че това ще се изсипе на гърба на по-неплатежоспособните клиенти, се оказаха напъlно прави.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар