Българският строителен сектор ще се върне към пътя на растеж след пет последователни години на свиване, прогнозират от анализаторската компания Business Monitor International (BMI). Тя продължава да поддържа прогнозата си за реален растеж от 1,3% на строителната индустрия в България през 2014 г., сочи докладът й "Инфраструктура в България" за последното тримесечие на годината.
Сигналите за подобрение в строителния сектор в страната бяха потвърдени от официалните данни за първото тримесечие на годината, които отчетоха нисък, но положителен растеж.
„Ние вярваме, че вече приключи най-лошото за българската индустрия и очакваме, че транспортните и енергийни инфраструктурни проекти ще бъдат движеща сила за икономическото възстановяване“, пише в последния анализ на BMI, цитиран от БНР.
Инфраструктурните проекти в България продължават да бъдат подложени на насрещни ветрове с оглед липсата на инвеститорско доверие и наличието на ендемична корупция, отчитат анализаторите.
Според BMI България остава силно зависима от финансирането на Европейския съюз на инфраструктурни проекти, особено в областта на транспорта. С оглед на това едно по-бавно икономическо възстановяване на ЕС ще ограничи и скоростта на растеж на транспортната инфраструктура на България.
„Растежът в сектора "енергетика и комунални услуги" на България е потиснат поради повишените фискални ограничения и липсата на последователна външна конкуренция и умения. Секторът е изправен пред бавен път на възстановяване, но ние вярваме, че най-лошото вече е преодоляно“, пишат анализаторите.
Според тях заради повишената безработица икономиката на България ще продължи да бъде изправена пред големи предизвикателства под формата на ниско бизнес и потребителско доверие. Въпреки това компанията очаква безработицата да намалее в съответствие с по-бързия икономически растеж през 2014 г., но предупреждава, че евентуално повишение на броя на безработните в страната ще попречи на растежа в жилищния сектор.
Докладът отразява оценки и прогнози на компанията, обхващащи обществените поръчки и разходи за всички големи инфраструктурни и строителни проекти, включително транспорт и логистика по суша, море и въздух, електроцентрали и комунални услуги, както и строителство на обекти с търговска цел и развитието на пазара на недвижими имоти.


Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Някога непоклатимите връзки на Индия с Русия се разхлабват
Влизането в еврозоната ще промени платежния пейзаж у нас в дългосрочен план
IBM придобива Confluent за $11 млрд, за да разшири AI услугите си
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Политолози: Протестът диктува правилата и всички политици искат да го яхнат
Путин вярва, че печели войната си срещу Запада и... може би е прав
Как Русия спря Асад
Славия спъна Лудогорец в зрелищен мач
Съпругата на руски активист в изгнание го обвини в шпионаж
преди 11 години Мечтите за щастие са безплатни... отговор Сигнализирай за неуместен коментар