fallback

7 млрд. лв. ще бъдат инвестирани в пътната инфраструктура на Северна България

До края на април стартират първите два етапа от 134-километровия участък от Боаза до връзката с пътя Русе-Велико Търново

14:47 | 14.03.19 г.

Снимка: АПИ

Близо 7 млрд. лв. ще се инвестират в пътната инфраструктура на Северна България през следващите години. Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски на форума „Приоритетна свързаност на Северна България“ в Русе, организиран от кмета на Община Русе Пламен Стоилов в координация с Института за пътна безопасност, съобщават от пресцентъра на АПИ.

С цялостното доизграждане на автомагистрала „Хемус“, на проектите Русе - Велико Търново, Видин - Ботевград, обходния път на Габрово и тунела под Шипка ще имаме пътни комуникации, с които ще се ускори развитието на Северна България и ще се осигури бърза и безопасна пътна връзка между София, Варна, Русе и Видин, заяви председателят на УС на АПИ.

Терзийски подчерта, че се работи по подготовката и стартирането на строителството на 134-километровия участък от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново, за което правителството в края на миналата година осигури 1,3 млрд. лв. Графикът, който сме разработили, предвижда до края на април да стартира изграждането на още два участъка от общо шест, на които е разделено цялото трасе.

Това са отсечките от Боаза до пътен възел „Дерманци“  и от пътен възел „Каленик“ до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч. Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6, които са между пътя Плевен - Ловеч и Русе - Велико Търново, ще бъде изпълнено през 2019 г., а изграждането им ще започне през 2020 г. Целта е строителството на АМ „Хемус“ в участъка от Боаза до пресичането с пътя Русе - Велико Търново да приключи до 2023 г. През есента, с близо половин година по-рано от предвиденото по договор, ще завърши изграждането на 10-километровия участък от Ябланица до Боаза, съобщи още Терзийски.

Председателят на УС на АПИ съобщи, че плановете на агенцията са успоредно с АМ „Хемус“ да се изпълнява и най-важният проект за област Русе - автомагистралата „Русе – Велико Търново“. С изграждането ѝ ще облекчим трафика от Дунав мост и ще повишим пътната безопасност, тъй като първокласният път Русе - Бяла е една от най-натоварените и опасни отсечки в България с висока концентрация на тежки пътни инциденти. След построяването на магистралата броят на пътните инциденти по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, заяви Терзийски.

Председателят на УС на АПИ посочи, че проектът за магистралата „Русе - Велико Търново“, която ще бъде с дължина 133 км, все още е в плен на съдебните процедури. На 30 ноември м. г. ВАС отхвърли внесените жалби по решението за ОВОС, но на 30 януари постъпи касационна жалба, като в законоустановения срок АПИ депозира отговор пред 5-членния състав на ВАС. Очакваме решението на съда и в зависимост от него имаме готовност тази година да стартираме търгове за 75 км от трасето на магистралата на индикативна стойност 670 млн. лв. без ДДС, заяви той.

Това са участъците Русе – Бяла и обходът на Бяла, съобщи Терзийски. Той допълни, че разработеният график предвижда, ако в следващите месеци стартират обществените поръчки за избор на изпълнители и няма обжалване на процедурите, които да блокират работата, в края на тази или началото на следващата година да има избрани изпълнители и реалното строителство на първите два участъка от Русе - Велико Търново да започне в края на 2020 г. или началото на 2021 г. Така първите 75 км от автомагистралата „Русе - Велико Търново“ ще са готови през 2023-2024 г., съобщи Терзийски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:05 | 11.09.22 г.
fallback