Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) позволи на „Максима България“, собственик на веригата магазини "Т Маркет“, да сключи дългосрочни договори за наем на 11 магазина на най-голямата пловдивска верига за хранителни стоки „Триумф“, става ясно от съобщение на сайта на антимонополния орган.
Първият магазин на „Триумф“ е открит през 2000 г., а към момента в 11-те обекта на веригата работят близо 1000 души. Тя е притежавана и управлявана от три търговски дружества - „Маркоци“ ЕООД, „Ваничи 2008“ ЕООД и „Топ Тенис“ ЕООД.
След сключването на договорите за наем „Максима България“ ще инвестира значителни собствени средства за ремонт и ребрандиране на обектите на „Триумф“, за да могат да оперират под марката и във формата на „Т Маркет“, става ясно от съобщението на КЗК.
Дейността на деветте по-малки обекта на „Триумф“ е била прекратена до 15 октомври, а другите два по-големи обекта ще престанат да работят до 1 декември, се казва още в съобщението на антимонополния орган. Отварянето на новите магазини от марката „Т Маркет“ е планирано да се осъществи в рамките на три месеца от прекратяването на дейността на по-малките обекти и на пет месеца за двата по-големи магазина.
Сделката не предвижда прехвърляне на договори с доставчици, както и на трудовите договори на настоящите служители на магазини „Триумф“.
„Максима България“ оперира 73 магазина „Т Маркет“ в 38 града в България. Миналата година веригата откри девет нови обекта в страната и отбеляза ръст на печалбата си от 19,4% спрямо 2017 г. През първото полугодие на тази година приходите на „Т Маркет“ са нараснали с 15,2% спрямо същия период на миналата година, става ясно от съобщение на литовския собственик на веригата, Maxima Grupe.
Сделката за магазините на „Триумф“ е втората голяма сделка за „Максима България“, след като през май 2016 г. тя придоби 12 магазина на дискаунтъра Penny на REWЕ, който напусна българския пазар година по-рано.
В края на миналата година литовската компания Maxima Grupe, която освен "T Маркет" в България притежава и веригата магазини Maxima в балтийските страни и веригата Stokrotka в Полша, съобщи, че планира да открие между 120 и 140 нови магазина на тези пазари през 2019 г.
През първото полугодие на тази година приходите на компанията са нараснали с 24% на годишна основа и са достигнали 1,9 млрд. евро. благодарение на експанзията й в Полша. Оперативната й печалба обаче е намаляла с 1,7 млн. евро, или 1,7% спрямо същия период на миналата година, заради по-слабите резултати в Литва и Естония.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?