IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Балканите вгорчават бизнеса на Delhaize Group

Собственикът на веригата Пикадили отчита 195 млн. евро разходи за обезценка на положителна търговска репутация и търговски марки в Сърбия и България

16:58 | 08.11.13 г. 2
Автор - снимка
Редактор
Балканите вгорчават бизнеса на Delhaize Group

Въпреки че като цяло приходите на Delhaize Group – собственикът на магазините Пикадили, отбелязват близо 5 на сто ръст до 764 млн. евро през третото тримесечие в Югоизточна Европа, бизнесът в региона продължава да страда заради влошената икономическа обстановка.

В отчета си за третото тримесечие компанията отбелязва, че растежът се дължи най-вече на експанзията в региона. По-големи продажби са отчетени само в Румъния и Гърция.

Най-силно буксува бизнесът на групата в Сърбия – продажбите в страната освен, че се свиват, са засегнати и от високата инфлация. Отделно групата отчита 195 млн. евро разходи за обезценка на положителна търговска репутация и търговски марки както в западната ни съседка, така и в България. Разходите за обезценка в Сърбия достигат 191 млн. евро, докато в България са на стойност 4 млн. евро.

Delhaize припомня също така, че през февруари приключи продажбата на албанските активи на компанията. За операциите в страната групата получи 1 млн. евро.

В средата на годината белгийската група обяви, че се изтегля и от Черна гора. Бизнесът в страната Delhaize продаде на Expo Commerceза 5 млн. евро. Очаква се сделката да бъде приключена до края на годината. В момента споразумението се разглежда от органите по конкуренцията в страната.

Компанията продължава да изпълнява програмата си за продажба на губещите бизнеси и активи, които не са свързани с основната й дейност. Сред тях са предимно малки магазини, офиси, аптеки и банкови клонове. Стойността им се оценява на 12 млн. евро, като от тях нестратегически активи на стойност 8 млн. евро се намират в САЩ, а останалите – в Югоизточна Европа.

За третото тримесечие Delhaize отчита 0,5% годишен спад на приходите до 5,339 млрд. евро, а за деветмесечието – ръст от 0,7% до 15,77 млрд. евро. Печалбата преди данъци, такси и амортизации за тримесечието се е свила с 15,2 на сто до 323 млн. евро.

Нетният финансов резултат за тримесечието е отрицателен (78 млн. евро), докато година по-рано беше отчетена нетна печалба от 193 млн. евро. Загубата се обяснява както с резкия спад на оперативната печалба, така и с по-високите разходи за обезценки.

Брутният марж за деветте месеца на годината е 23,4% - с 4 базисни пункта под миналогодишното ниво.

Общите и административните разходи за деветте месеца са останали без промяна, но се наблюдава сериозен ръст на другите оперативни разходи (от 148 млн. евро до 242 млн. евро) заради обезценките.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:30 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 0
aprinceps
преди 10 години
От големите вериги Delhaize има най- разводнена концепция. "Пикадили" се целеха в потребителите от средния към високия сегмент преди да бъдат продадени. Новите собственици обезличиха веригата и закономерно сега губят. Може ли някой сега да каже, кой е сновният таргет на веригата и най- вече по кои белези личи?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 2
space-man
преди 10 години
Пред нас има една незастроена полянка. Само вашата верига липсва до блока!!!Я гледайте Кофланд, Лидъл, не спират вие от загуби ще се плашите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още