Руски бизнесмен купува ресторантите на McDonald's в Румъния, съобщават медиите в северната ни съседка.
Новият собственик ще запази бранда, под който оперират заведенията, като ще плаща такса за франчайз и дял от годишния оборот, допълва агенция Медиафакс.
Информацията е потвърдена от източник, близък до ръководството на McDonald's Румъния. Още не е ясно обаче кой е купувачът на бизнеса на веригата за бързо хранене в северната ни съседка.
През последните години веригата направи няколко опита да прехвърли местния бизнес в ръцете на франчайзополучател.
McDonald's навлезе на румънския пазар през 1995 г. и беше единствената верига за бързо хранене, която стъпи в страната директно, за разлика от конкурентите ѝ KFC, Pizza Hut и Subway, които стартираха дейността си с франчайз.
Подобен модел обаче McDonald's установи и в други държави от региона на Източна Европа – Молдова, Грузия, Азербайджан, както и България. Подобни са и тенденциите в Южна Америка.
Припомняме, че през 2013 г. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) одобри сделката между Kingsbury Corporation и холандската Sunfoods Holdings, собственик на „Сънфудс България“ - управител на ресторантите за бързо хранене McDonald`s по силата на франчайз. Параметрите на сделката обаче не бяха разкрити заради търговската тайна.
Преди това американската верига изненадващо затвори заведенията си в Македония.
След като стъпи в страната през 1994 г., McDonald's Corporation сама управляваше бизнеса си в България. През 2006 г. обаче компанията въведе лицензионна структура (Developmental Licensee) - форма на франчайзинг, с която дава право на рзлични партньори да оперират заведения под бранда и да ползват ноу-хау на корпорацията. В замяна те се ангажират да инвестират собствени средства за развитието на марката и да плащат на американската верига процент от продажбите.


Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 10 години Всички амереикански хранителни вериги са на принципа на франчайз.Това е политиката на лицензовото робство.Чрез лицензите се контролират цели отрасли.Даже се учудвам, че късно е предложен този вариант в България.И скритата идея е, че ти можеш да развиваш бизнеса на Макдоналдс, но земята под заведението е на корпорацията, ти никога не си неин собственик.Така Макдоналдс владее едни от най-апетитните места по света и ако утре реши да смени идеята, няма как да бъде спрян. отговор Сигнализирай за неуместен коментар