В новия бизнес квартал на Рио де Жанейро вече се вижда почти готовата магистрала. Прокопани са пътните тунели, почти са изградени улиците, тротоарите, градинките и като цяло необходимата инфраструктура. Само от офис небостъргачите все още няма и следа, за да се оправдаят инвестициите в размер на над 8 млрд. реала (2 млрд. долара), пише Ройтерс.
Трансформацията на изоставения квартал в района на пристанището е един от проектите, свързани с домакинството на Бразилия на Олимпийските игри през 2016 г. Предполагаше се, че строителните дейности няма да струват нищо на данъкоплатците.
По-малко от година преди старта на игрите обаче кризата в Бразилия буквално уби апетита за инвестиции в сектора на имотите. Така публичният фонд, който инвестира в инфраструктурата и се надяваше да спечели от продажбата на права за строителство, легна на раменете на данъкоплатците.
От повече от 20 строежа, които бяха планирани, по-голямата част дори не са започнали. Сред „замразените“ проекти са и небостъргачите на Доналд Тръмп. Проектът му беше обявен още през 2012 г. и щеше да е най-големият за развиващата се страна. Той обаче все още не е слязъл от чертожните дъски. Две от кулите на Тръмп трябваше да са готови за Олимпиадата.
В момента в този район се работи по само две-три сгради. Кога останалите ще бъдат построени и дали изобщо някога ще се реализират – това никой не може да каже.
„Реалността е по-лоша, отколкото очаквахме“, коментира Виктор Уго Пинто, мениджър на публичния фонд за инфраструктурата в района, който се финансира през една от най-големите бразилски банки.
Цените на петрола се сринаха заедно с износа на суровини и това потопи Бразилия в тежка криза, която се влошава и заради политическата ситуация в страната. Вместо икономически бум, който се очакваше около домакинството на Олимпийските игри, страната се сблъска с рецесия.
И все пак районът ще започне да носи някакви пари на Рио заради трансформацията. Вече функционират арт галерия и музей в някога един от най-опасните квартали на града.
Според експерти проблемите, с които проектите се сблъскват сега, са част от икономически цикъл, който в един момент ще приключи. Те дават като пример и други подобни проекти, които преминаха през тежки периоди – например Канари Уорф в Лондон, но в момента се развиват успешно.
Публичният фонд освен това разполага с почти 20 години, за да излезе на печалба.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
преди 10 години ами избирайте си комунисти пак ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар