fallback

Accor е на финала на поредната си мегасделка

Веригата придобива брандовете на компанията FRHI Hotels & Resorts, с което става новият собственик на Plaza в Ню Йорк и стъпва на пазара в Северна Америка

11:39 | 13.07.16 г.

Веригата хотели AccorHotels придобива от държавния инвестиционен фонд на Катар (Qatar Investment Authority) и държавната инвестиционна компания на Саудитска Арабия (Kingdom Holding Company of Saudi Arabia) хотелската компания FRHI Hotels & Resorts (FRHI) и луксозните й брандове Fairmont, Raffles и Swissôtel.

Решението за сделката е взето от мажоритарните акционери на Accor на общо събрание, проведено на 12 юли. Компанията ще плати 840 млн. долара в брой и още 46,7 млн. долара в нови акции, става ясно от съобщение на веригата, разпространено до медиите.

Катарският и саудитският фондове ще притежават съответно 10,4% и 5,8% в акционерния капитал на Accor след сделката и увеличението на капитала.

Трите комании обявиха намеренията си за сливане още в края на миналата година. Accor решително задълбава в луксозния сегмент от пазара заради по-бързото му разрастване, а и за да устои на конкуренцията, която също върви по пътя на консолидацията. В края на миналата година например глобалната хотелска верига Marriott International Inc. придоби конкурента си Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. в сделка за над 12 млрд. долара, като създаде най-голямата хотелиерска компания в света с над 1,1 млн. стаи в повече от 5 500 локации по света.

В резултат на сделката AccorHotels Group разширява портфолиото си с нови 154 хотела в 34 държави по света, сред които се отличават The Savoy в Лондон, Raffles в Сингапур, Fairmont San Francisco, The Plaza в Ню Йорк, Fairmont Le Château Frontenac в Квебек и Le Royal Monceau Raffles в Париж. От общия брой хотели 40 са в процес на строителство.

Със сделката компанията за първи път ще стъпи в Северна Америка.

Компанията посочва, че сливането позиционира AccorHotels като водещ играч на световния пазар на луксозни хотели и увеличава потенциала за дългосрочен растеж и рентабилност на компанията.

През последните месеци Accor осъществи серия от придобивания, за да засили позициите си на водещите си пазари. Същевременно компанията продаде и някои от хотелите си на други компании и реши да остане в тях само като оператор, за да съкрати разходите си за имоти на нестратегическите пазари.

Във връзка със сделката акционерите са одобрили и назначаването на шестима нови членове на борда на директорите на групата – Азис Алутман Фахру,  Али Бузариф, Зармад Зок, Дзиен Кион Ер, Изабел Симон и Наташа Вала.

Крис Кейхил – опитен хотелиер с 30-годишен стаж в туристическата индустрия, е назначен за главен изпълнителен директор на луксозните марки на веригата. Той ще е отговорен и за процеса по интеграция с FRHI и стратегическите операции на луксозните брандове на Accor.

Структурата, ръководена от Кейхил, ще обедини Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, So Sofitel, Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman и Swissôtel.

AccorHotels планира да генерира 65 млн. евро приходи и спестявания от комбинацията на брандовете и синергията. С интеграцията на клиентската база на FRHI групата ще има достъп до още 3 млн. лоялни членове, от които 75% са в Северна Америка. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:19 | 10.09.22 г.
fallback