fallback

73% от служителите в света искат компаниите им да имат гъвкави работни практики

Работното място вече няма да е единична локация, а екосистема от локации и преживявания, сочи допитване на консултантска компания

21:40 | 28.05.20 г.

Снимка: Cyril Marcilhacy/Bloomberg

Производителността по време на пандемията е останала висока, а екипното сътрудничество е достигнало нови висини чрез по-добро използване на технологии за работа от разстояние. Това показва най-голямото допитване до момента за работата от вкъщи сред 40 хил. души в света по време на пандемията от COVID-19, осъществено от консултантската компания Cushman & Wakefield, цитирано от онлайн изданието Europe-re.com.

То дава нови данни за това как се справят служителите и как изглежда новото нормално на фона на повторното отваряне на офисите. Анкетираните представляват приблизително 30 компании в близо 20 индустрии.

Три четвърти от участниците в допитването „Бъдещето на работното място“ са съгласни или са категорично съгласни, че си сътрудничат ефективно с колегите в настоящата среда. Това е ръст с 10% спрямо данните през периода преди COVID-19. 73 на сто от анкетираните биха искали компаниите им да възприемат дългосрочни или постоянни гъвкави политики за работния процес.

„Наложително е да признаем, че работното място вече няма да е единична локация, а екосистема от различни локации и преживявания, подкрепяща гъвкавостта, функционалността и благосъстоянието на служителите“, коментира Брет Уайт, изпълнителен президент и главен изпълнителен директор на Cushman & Wakefield.

“Очакваме обаче настоящите размери на недвижимите имоти да останат стабилни. Гъвкавите работни практики може да доведат до по-малко хора в офиса в даден момент, но това спестяване на площи е компенсирано от необходимостта от социално дистанциране в офиса“, допълва той.

Работата от разстояние може да се запази за дълго време, но резултатите от допитването показват също, че човешките и социални връзки страдат, отразявайки се негативно на корпоративната култура и научаване. Малко над половината от анкетираните се смятат за лично свързани с колегите си в средата на работа от вкъщи.

“Гледайки към бъдещето офисът ще има нова цел – да предоставя вдъхновяващи дестинации, които засилват културната връзка и научаването, насърчават връзките между колегите и клиентите и подкрепят креативността и иновациите“, казва Деспина Кацикакис, ръководител на отдел „Представяне на бизнеса с работните пространства“ в Cushman & Wakefield.

Работата от къщи е по-предизвикателна за младите

70% от представителите на поколението Z (младежите, родени след 2000 г.) и 60 на сто от представителите на поколението Y (Родените между 1980 и 2000 г.) съобщават, че се сблъскват с предизвикателства при работата от вкъщи спрямо 55 на сто от бейби бумърите (родените между 1940 и 1964 г.), сочат резултатите от допитването.

Представителите на поколението Z е най-вероятно да се сблъскват с неподходящо работно пространство у дома. Тъй като тези служители са под 24 годни, вероятно е да живеят в споделени жилища или все още да обитават дом с родителите си от бейби бум поколението. Затова е малко вероятно да имат достъп до специално обособена работна среда.

Представителите на поколението Y имат сходни предизвикателства с работата от вкъщи. Те дават с 10% по-ниски оценки за „предназначени за работа площи“ и „минимални разсейващи фактори“ от останалите участници в допитването.

За сметка на това бейби бумърите се справят и адаптират най-добре, като съобщават за по-малко предизвикателства и положителни преживявания с работата от вкъщи, показват резултатите от допитването.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:07 | 13.09.22 г.
fallback