fallback

Накъде се насочват бизнес имотите в Китай след коронавируса?

Технологичните, финансовите и фармацевтичните компании в страната се разширяват, от което ще се облагодетелстват най-вече офисите клас А

17:42 | 21.07.20 г.
Автор - снимка
Редактор

В посткоронавирусен Китай строителните компании се концентрират върху няколко индустриални и демографски тенденции, които се очаква да се засилят в дългосрочен план, пише CNBC.

Пандемията и усилията на правителството да я контролира с ограничения на социалните събития засегнаха икономическия растеж в световен мащаб и увеличиха несигурността за пазарите на имоти, по-специално търговските и офис площите.

Китайският пазар на имоти вече е изправен пред предизвикателства заради  спекулациите, дължащи се на дългове и свръхкапацитет. Икономическият шок от пандемията вече е осезаем в индустрията.

Делът на свободните офис площи в Пекин нараства до 14% през второто тримесечие от 11,3% година по-рано, показват данни на консултантската компания JLL. Националните продажби на офис сгради за първото полугодие се свиват с 28%, сочат  данни на Националното статистическо бюро. Това е малко по-добре от намалението от 35,3% за първите пет месеца на годината, но все още близо до исторически най-ниските нива.

Данните за полугодието сочат още, че Китай все още разчита в голяма степен на инвестициите в строителство и имоти, коментира Брус Панг, ръководител на изследванията в изследователската компания China Renaissance. Той посочва, че собствеността е единствената от трите основни категории инвестиции в дълготрайни активи, която отчита ръст за периода януари-юни.

Тъй като пазарът на бизнес имоти търси нови канали за растеж през следващите години, някои експерти в бранша посочват три основни тенденции. Една от тях е търсенето от страна на технологичните компании. Първо, разрастващите се технологични гиганти в Китай се разширяват. Мерките за социално дистанциране и засилената работа от дома ускоряват търсенето на електронна търговия, както и онлайн игри.

Има ясна степен на активност при тази нова пазарна възможност, коментира  в телефонно интервю Даниел Яо, ръководител изследвания в JLL China.

Анализаторите на Morgan Stanley изтъкват китайските интернет компании като една от малкото категории бизнес, които трябва да се възползват от бъдещите тенденции на растеж и променящите се отношения между САЩ, Китай и Европа.

Азиатските интернет компании са „регионален шампион“ поради високите приходи и печалби, генерирани от вътрешните пазари, със сравнително ограничена задгранична експозиция.

Финансовата индустрия в Китай също се разширява. През последните две години Китай облекчи ограниченията върху чуждестранната собственост на финансовите институции в страната. Независимо от коронавируса или търговското напрежение, компаниите се стремят да изградят присъствието си във втората по големина икономика в света.

Най-печеливши от интереса на технологичните, финансовите, фармацевтичните компании ще са офис площите клас А. Офисите от клас Б вероятно ще са затруднени в краткосрочен план, казват експерти.

Интересът се увеличава и към категорията култура и туризъм. Все повече строителни компании правят вложения в проекти, свързани с културата, туризма и здравеопазването. През първата половина на тази година сделките и строителството на вътрешни културни, туристически и здравни проекти се изчислява на 111,5 милиарда юана (15,9 милиарда долара), според на китайската индустриална мрежа. Повечето от вложенията са  проекти за недвижими имоти в категорията културен туризъм.

Коронавирусът обаче със сигурност изисква от строителите да мислят различно за тези проекти. Някои нови тенденции могат да включват по-голямо персонализиране и по-малки групи, което може да помогне за намаляване на свръхстроителството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:30 | 05.09.22 г.
fallback