fallback

Глобалната търговия с храни ще генерира приходи от 370 млрд. евро до 2022 г.

Миналата година водещите 20 пазара в света са постигнали годишен ръст от 8,8%

20:00 | 08.03.21 г.

Снимка: Scotty Perry/Bloomberg

Глобалният пазар на хранителни стоки е напът да генерира приходи от продажби на стойност 370 млрд. евро между 2020 и 2022 г., постигайки кумулативен годишен растеж от 3,1%, сочат данни на компанията IGD, цитирани от онлайн изданието Europe-Re.com.

Той ще последва изключителния растеж за търговията с хранителни стоки през 2020 г., при който пазарите в топ 20 постигнаха приходи от продажби на стойност 235 млрд. евро, което беше ръст с 8,8% на годишна база.

Ускореният растеж на по-голямата част от глобалния пазар за търговия на дребно през 2020 г. беше стимулиран от промяна в разходите на потребителите от „извън вкъщи“ към „вкъщи“ в резултат на ограниченията заради блокадата.

Индия ще бъде страната с най-бърз растеж през периода 2020-2022 г. с кумулативен годишен растеж от 7,2%. САЩ ще останат водещият пазар до 2022 г., прогнозира IGD.

В средносрочен план Централна и Източна Европа се очаква са постигнат по-бърз растеж от Западна Европа. Растежът в Китай ще остане силен, а ускореният преход към онлайн покупки ще продължи.

Променящата се търговия на дребно във Великобритания ще запази част от новите си характеристики като онлайн пазаруване и големи пазарувания за цялата седмица.

„Очакват се икономически предизвикателства в повечето страни от Западна Европа през 2021 г., така че компаниите за търговия на дребно ще трябва да се съсредоточат върху цената, за да останат конкурентоспособни“, коментира Джон Райт, ръководител на отдела за Европа, Близкия изток и Африка в IGD.

„Тенденциите преди COVID се ускоряват от пандемията, която доведе до по-бърз преход към онлайн пазаруване на повечето пазари, а това стимулира повече инвестиции в този канал. Във Великобритания след рязка промяна в разходите на потребителите от хранителни услуги към търговия на дребно с хранителни стоки през 2020 г., ръстът на продажбите ще стане по-умерен, тъй като националната ваксинационна програма позволява повторно отваряне на сектора на ресторантите и заведенията“, допълва Райт.

„Онлайн търговията ще запази големия си пазарен дял, а големите седмични пазарувания ще останат популярни. Намаляването на финансовата подкрепа и растящата безработица ще накарат някои домакинства да спестяват от пазаруване на хранителни стоки, а други може да харчат по-малко с началото на възстановяването на храненето навън“, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:25 | 10.09.22 г.
fallback