Една от първите социални кампании на традиционния американски автомобилен концерн Ford е кампанията за модела Fiesta през 2009 г. В опит да изгради шумотевица около колата в САЩ, Ford предостави за шест месеца на 100 свързани с дигиталната индустрия хора по една Fiesta. Всеки трябваше да създаде тематично видео за всеки месец, а също така да документира времето си, прекарано с колата, в социалните мрежи. След това Ford пусна съдържанието в реално време, нефилтрирано и необработено, като по същество преобърна представата на своите потребители за марката.
"Уверени бяхме в това, което правим, защото имахме продукт, на който да стъпим“, казва Скот Монти, директор на подразделението "Социални медии“ във Ford Motor Company. И резултатите доказват това: кампанията получи 132 000 заявки за повече информация, 82% от които са нови за Ford и 30% от които са били на възраст под 25 години.
"Погрешно е да се определя корпоративното съдържание като рекламно. За нас това е разказване на истории. Как ние като комуникатори и специалисти по маркетинг разказваме приказки“, казва Монти.
През 2010 г. пък Ford искаше да покаже своя нов Explorer по нов начин, като в крайна сметка реши да прибегне до Facebook. Там концернът публикува интервюта с проектантския екип, и задкулисни видеа с главния инженер. Освен това в цялата страна Ford осъществи и целенасочени дигитални реклами.
Резултатите: в деня на представяне на модела Ford получи 100 импресии в социалните медии, корпоративният сайт отчете 400 млн. импресии, а марката достига до 66 млн. американци.
Вижте какво разказва още Скот Монти във видеото на Bloomberg!


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време