fallback

Купуване, резервиране, плащане – всичко чрез онлайн комуникация

Как изглежда десетгодишният план на Марк Зукърбърг

09:18 | 13.04.16 г.
Автор - снимка
Създател

План за две петилетки, не за по-кратко време, обяви главният изпълнителен директор на  Facebook Марк Зукърбърг от сцената на F8, годишната конференция за разработчици на социалната мрежа в Сан Франциско. Първата стъпка не е изненадваща – отваряне на приложението за разговори Messenger за корпоративни клиенти. Всъщност Зукърбърг обяви това още преди година.

Досега услугата, която трябваше да обедини възможностите за поръчка на пица и резервация на почивка, не успя да се наложи в този аспект. Това сега трябва да се промени чрез изкуствения интелект, или така наречените чат ботове. В другия край на комуникационната връзка ще седят машини, които наподобяват потребителите, познават техните предпочитания и правят потреблението още по-бързо. 

Така всичко се превръща в разговор - купуването, резервирането и новините. Зукърбърг демонстрира в Сан Франциско как може да се поръчат цветя или да се поискат новини по дадена тема с помощта на тези ботове.

Директорът на подразделението за Messenger Дейвид Маркъс детайлно показа как може да се случи това – например да си купите обувки, използвайки приложението. Чатботът на онлайн магазин първо пита за вида на обувката, след това за ценовия сегмент и накрая показва галерия с модели за избор. Плащането също се извършва без напускане на Messenger-а. „Ще похарчите повече пари, отколкото ви се иска“, пошегува се Маркъс. 

Това със сигурност не е новост. Facebook е само един от играчите, които преоткриват тази област. Но Facebook има 900 млн. потребители в чат услугата си, а те ще имат достъп до всичко това. А след десет години може би няма да забелязваме, че от другата страна на линията е чат бот. 

Facebook иска да създава технология, която да свързва хората, обясни за пореден път Зукърбърг. Зад всичко това стои стремежът за управление на цялостната инфраструктура на дигиталната комуникация. Когато той обяви пускането на достъп до Live Video за разработчици, това не е просто технически детайл, а разширяване на Facebook във видео платформа, която може да стане конкуренция на телевизията на живо. 

Зад всичко това се крие и планът за разработване на 360-градусова камера, която може да записва до два часа видео с високо качество. Самият Facebook не иска да става производител на камери, а ще публикува безплатно хардуерните планове и нужния софтуер, обяви продуктовият директор Крис Кокс. В допълнение ще бъде публикуван и интерфейс, с който и устройства като дронове или видео от камери на живо може да се прехвърлят към платформата на Facebook.

Според Зукърбърг в момента има 4 млрд. души по света, които не използват интернет. За това има три причини - първата е, че за 1 млрд. от тях няма достъп до мрежата, аа друг 1 млрд. души има мрежа, но те нямат финансовата възможност да си позволят абонамент, а за останалите 2 млрд. души има всички условия, но те не виждат причина да използват интернет. Ето защо социалната мрежа ще работи по добре известните вече проекти за разпространение на интернет достъп чрез дронове. Услугата Free Basics, която има за цел да покаже на хората ползите от интернет, пък вече се използва от 25 млн. души в 37 държави, допълни още Зукърбърг.

Защото Facebook се нуждае от бърз интернет за друг продукт, който е на челно място в десетгодишния план на Марк -  с Oculus Rift Facebook вече представи продукт за виртуалната реалност (VR). VR е просто следващата стъпка, смята Зукърбърг: някога беше текстът, после снимката, видеото, а сега - виртуалната реалност.

Виртуалната и добавена реалност може да бъде най-социалната платформа, защото ще позволи на двама души, които физически са далеч един от друг, да се "видят" на едно и също място и примерно да играят заедно в един виртуален свят или да работят. Най-голямата амбиция по думите на Зукърбърг, за която "ще се наложи да поработим доста, за да се случи", е сегашните обемисти комплекти за виртуална реалност да бъдат заменени от най-обикновени на пръв поглед очила, които да комбинират в себе си виртуална и добавена реалност. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:38 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още