fallback

Facebook започва да използва данни от WhatsApp за насочване на реклами

Това е първата промяна в политиката за поверителност на данните на чат приложението след придобиването му от социалната мрежа

18:19 | 25.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Популярното чат приложение WhatsApp, което е собственост на Facebook, ще започне да споделя телефонни номера със своята компания майка, което ще позволи насочването на по-релевантни реклами и препоръки на приятели в социалната мрежа, предава Ройтерс.

Ходът представлява първата промяна в политиката за поверителност на данните на WhatsApp от придобиването ѝ от Facebook през 2014 г.

Освен това WhatsApp ще проучи възможностите компаниите да изпращат съобщения, използвайки нейната платформа, като това ще се случи през следващите месеци. Фирмата обяви новините в своя блог.

Допълнителен анализ на данните от WhatsApp ще бъде споделян за следене на потреблението и за борба със спама, допълва The Verge. Сайтът посочва, че част от популярността на чат приложението досега се дължеше на нейния непечеливш бизнес модел, който даваше възможност на потребителите да си общуват лесно без данните им да бъдат ползвани за целите на рекламата.

Придържането към всичко това и към идеята, че неприкосновеността на потребителските данни стои на преден план дори донесе главоболия на WhatsApp. Компанията влезе в спор в бразилски съд, който временно забрани услугата през юли, защото тя отказа да му предостави данни за съобщения, изпращани от потребителите. От своя страна WhatsApp заяви, че няма как да направи подобно нещо, защото комуникацията е криптирана и тя няма достъп до нея.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:23 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още