fallback

Германия е все по-близо до налагането на глоби на социалните мрежи

Страната затяга мерките срещу фалшивите новини и речта на омразата

14:11 | 15.03.17 г. 2

Германия заплаши да глоби социални мрежи като Facebook с до 50 млн. евро (53 млн. долара), ако те не успеят да дадат на потребителите възможност да отправят оплаквания за реч на омразата и фалшиви новини или откажат да премахват незаконно съдържание, пише Bloomberg.

В първия вариант на законопроекта, представен от министъра на правосъдието Хейко Маас във вторник, корпоративните служители, които носят отговорност, може да бъдат глобявани до 5 млн. долара. Ако законопроектът бъде приет, това ще бъде най-тежката регулация, пред която се изправя Facebook в страна, в която оперира.

"Трябва да увеличим натиска върху социалните мрежи“, коментира Маас пред репортери. „Прекалено малко незаконно съдържание бива изтривано, не се премахва достатъчно бързо и изглежда сякаш операторите на социалните мрежи не приемат достатъчно сериозно своите потребители“, допълва министърът.

Докато предизборната кампания в Германия набира сили преди вота на 24 септември, правителството на канцлера Ангела Меркел увеличава натиска си върху социалните мрежи, за да ограничи разпространението на фалшиви новини и злонамерени публикации. Маас планира да обсъди законопроекта с други министерства и представители на властите в Европейския съюз (ЕС) през следващите седмици.

Facebook има около 29 млн. потребители в Германия, а преди това е заявявала, че ще работи с независими представители от страната, които да проверяват достоверността на информацията, така че да фалшивите новини да бъдат откривани бързо. Компанията не е отговорила веднага на запитването за коментар.

Въпреки че Facebook твърди, че поема отговорност за борбата с речта на омразата и фалшивите новини „много сериозно“, контрамерките не бива да се прилагат твърде строго, защото това може да повлияе негативно на свободата на словото, коментира главният лобист на Facebook в Германия Ева-Мария Киршзипер по време на конференция в Берлин през януари.

Twitter и Facebook заличават съответно 1% и 39% от съдържанието, отбелязано от потребителите като неподходящо, посочва Маас, като се позовава на проучване, направено от неговото министерство. Той посочва като пример YouTube на Google, коментирайки, че видео платформата изтрива около 90% от отбелязаното като неподходящо съдържание.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:48 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още