fallback

Facebook отново е убедителен

87% от рекламните приходи на социалната мрежа са от мобилни устройства

08:13 | 27.07.17 г.
Автор - снимка
Създател

Facebook оправда репутацията си на една от най-печелившите технологични компании в света. И за изминалото тримесечие социалната мрежа постига рекорден резултат.

След 6,24 млрд. долара преди година сега третият по оценка интернет концерн в света след  Alphabet и Amazon отчита приходи в размер на 9,3 млрд. долара. Това представлява ръст от 45 на сто на годишна база.

Приходите на компанията се увеличават повече от два пъти по-бързо, колкото при по-големия конкурент Google. Анализаторите очакваха приходи от 9,2 млрд. долара.

На практика почти всички приходи са генерирани от реклама, която от своя страна е направена основно благодарение на мобилния интернет при смартфоните или таблетите. 87 на сто от всички приходи се генерират чрез излъчване на реклами на мобилни джаджи.  

Нетната печалба достига 3,89 млрд. долара по американските счетоводни стандарти, което представлява увеличение от 71 процента. 

Печалбата на акция (GAAP) се повишава от 0,78 долара до 1,32 долара и надминава сериозно очакванията на Wall Street за 1,12 долара на акция.  

Реакциите на фондовия пазар бяха логични.

В следборсовата сесия книжата на Facebook поскъпнаха с 1 на сто до 167 долара за брой до рекордна за най-голямата социална мрежа стойност. От началото на годината повишението е с 44 на сто.  

Акциите на  Alphabet, която съобщи резултатите си в понеделник и разочарова леко, се обезцениха след тежките загуби от предишния ден с още 0,3%. Книжата на Snap, които сега се котират доста под емисионната цена от 17 долара, се сринаха с 3,5% до 13,40 долара. Отчетът на компанията, която стои зад снимковото приложение Snapchat, се очаква на 10 август.

Отчетът на Facebook обаче е лоша поличба. Около два милиарда души са месечно активни в социалната мрежа, което представлява увеличение от 17 на сто, като около 1,3 млрд. души всеки ден влизат в сайта. Тези цифри показват до каква степен Facebook вече има монополен характер в своята индустрия.

За сметка на това Google е на практика неактивен в социалните мрежи, с изключение на Youtube. Конкурентът Snap пък може да разчита на само 166 млн. дневно активни потребители, а напоследък почти не отчита растеж в това направление. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:20 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още