fallback

Песимизъм се настани във Facebook след скорошните ѝ скандали

Компанията има много по-внимателен подход към всичко, твърди нейният главен технологичен директор

15:55 | 30.05.18 г.

Facebook е развила „много по-внимателен и по-песимистичен поглед“ към всички лоши неща, които могат да се случат със социалната мрежа след скандала с Cambridge Analytica, заяви главният технологичен директор Майк Шрьопфер, цитиран от Bloomberg.

В миналото Facebook се фокусираше върху това продуктите ѝ да достигнат до максимален брой хора, а не да се справя със задаващите се проблеми. Но компанията преосмисля подхода си на фона на проблемите си в цял свят.

Критиците обвиняват нейния алгоритъм за подредба на на нюзфийда в разпространението на дезинформация и терористично съдържание сред нейните над 2 млрд. потребители. Липсата на политики относно споделянето на данни с трети страни доведе до изтичане на информацията на близо 87 млн. души от страна на консултантската компания, помогнала на Доналд Тръмп да спечели изборите в САЩ.

„Това е най-голямата промяна, случвала се някога в компанията“, коментира Шрьопфер по време на Code Conference в Калифорния. „Голямата културна промяна е, че хората трябва да мислят за тези неща преди да ги изграждат, а не след това“.

Шрьопфер се яви на изслушване пред британските депутати, след като главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг направи същото в САЩ. След като новината за случая с Cambridge Analytica стана известна, Facebook преразгледа политиките на всичките си продукти, така че да премахне проблеми с потенциални пробиви в сигурността. Тя спря 200 проблемни приложения, които използваха нейни данни. Но компанията има още работа, за да изгради доверие сред потребителите, обясни главният изпълнителен директор.

„Всички ежедневно четем новините и виждаме как всички са ни ядосани или ни мразят“, коментира той. Дори Тим Кук, главният изпълнителен директор на Apple, отправи критики към Facebook тази година, посочвайки, че не би бил в сходна позиция със Зукърбърг, защото компанията му няма бизнес модел, който да разчита на потребителските данни.

Въпреки че си навлече недоволството на потребителите и регулаторите, акциите на компанията все още се радват на над 5% ръст на стойността през тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:15 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още