fallback

Facebook разширява програмата си за борба с фалшивите новини и в България

В момента компанията тества няколко функции за означаване на качественото съдържание

13:15 | 05.06.18 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Досега Facebook даваше приоритет на програмата си за проверка за фалшиви новини в страните, в които имаше избори и референдуми, но плановете ѝ са да разшири обхвата ѝ и да включи и други държави, сред които и България. Това коментира по време на гостуването си у нас Ник Рен, ръководител Партньорства с медии на Facebook за Европа, Близкия Изток и Африка.

„Критикуват ни, че не реагираме достатъчно бързо на проблемите с фалшивите новини, ето защо инвестираме много в тази посока“, обясни Рен.

„Създадохме новинарския поток още през 2006 г. с идеята да съберем цялото съдържание, а алгоритъмът се грижи за това как да подрежда публикациите“, обясни Рен. По думите му въпросният алгоритъм следи най-различни показатели, за да прецени как да подрежда всеки отделен фийд, така че той да е максимално персонализиран.

Както Facebook обяви преди няколко месеца, сега на преден план излизат публикациите от семейство и приятели, но Рен подчерта, че на трето място в списъка се нареждат медиите и съдържанието, което идва от тях - „не просто медии, а достоверните медии“.

В три държави Facebook вече е провела проучвания сред потребителите с цел установяването на кои медии вярват, както и смятат ли, че съдържанието, което виждат от тях, е достоверно. По думите на Рен изследванията са показали, че 80 на сто от респондентите искат да виждат повече местни новини. Идеята е същото да се случи и в България.

„Искаме да даваме на хората повече и по-качествена информация за това, което ги интересува“, коментира Рен. Той потвърди амбициите на социалната мрежа до края на тази година да увеличи броя на хората, които се занимават със сигурността, до 20 хил. Това са служителите, които се грижат за премахването на съдържание, нарушаващо правилата на общността в социалната мрежа.

В момента Facebook тества нова функция – кръгъл бутон с буквата “i”, който се появява върху новините, споделяни в социалната мрежа. Когато потребителят кликне върху него, може да види дали източникът на информацията е такъв, на който може да се разчита, както и да види свързани с темата новини, така че да се увери, че не става дума за фалшива и подвеждаща информация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:15 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още