fallback

Графика на деня: ЕК срещу Google

На по-големите пазари в ЕС компанията държи огромен пазарен дял по отношение на търсенето, операционната система и браузера

17:26 | 20.07.18 г. 4
Автор - снимка
Създател

Рекордната глоба, наложена от Европейската комисия на Google в размер на 4,34 млрд. евро (5,1 млрд. долара), в никакъв случай не е първият път, в който регулаторът на ЕС предприема действия срещу американска технологична компания. 

Всъщност самата Google усети силата на регулацията на ЕС в областта на антитръстовите правила през миналата година. През юни 2017 г. дружеството бе глобено с 2,42 млрд. евро за злоупотреба с господстващата си позиция като търсачка, давайки незаконно предимство на Google Shopping над други услуги за сравнение на цените.

Както илюстрира следната диаграма на Statista, други технологични гиганти също са усетили гнева на Европейската комисия. Само Microsoft беше глобена четири пъти през последните две десетилетия, включително три пъти за предполагаемо пренебрегване на предишни антиконкурентни санкции и за нарушаване на обещанията, направени в по-ранно антитръстово споразумение.

Комисарят по конкуренцията на ЕС Маргрете Вестагер превърна американските технологични компании в централен фокус на своите разследвания, обвинявайки редица от тях в антиконкурентно поведение, избягване на данъци и злоупотреба с поверителността на данните на потребителите.

Ако се върнем към сегашната глоба, разследването има дълга предистория. То стартира през април 2016 г., когато компанията беше обвинена, че изисква от производителите на устройства като условие за лицензиране в магазина за приложения на Google (Google Play Store) да инсталират предварително Google Search и браузъра Chrome.

Тя е изисквала същото и от производителите на платежни устройства. Решението на ЕК от тази седмица слага край на това разследване, твърдейки, че „Google използва Android като средство за укрепване на господството на своята търсачка. Тези практики не дават шанс на конкурентите да имат възможност да внедряват и да се конкурират по същество".

Графиката по-долу илюстрира господството на Google на най-големите пазари на ЕС. Въз основа на данните на StatCounter диаграмата показва пазарния дял на компанията при уеб търсенето, мобилните операционни системи и уеб браузърите през второто тримесечие на 2018 г.

 Още графики на деня вижте тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:18 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още