fallback

Зукърбърг подкрепя законодателството за поверителност

Часове по-рано Белият дом призова за социално-медийна среща и „солиден разговор“ за отговорността на онлайн платформите

09:10 | 27.06.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор и съосновател на Facebook Inc., одобри евентуалното федерално законодателство за поверителността и по-голямото регулиране на политическата реклама, макар че по думите му правителствата прекалено бавно се справят с много от най-трудните проблеми в интернет.

По време на посещението си на фестивала Aspen Ideas в Колорадо в сряда Зукърбърг заяви, че компанията се състезава за решаване на редица проблеми, като дезинформацията, и как най-добре да се управлява онлайн съдържанието. Той изрази надежда, че правителствата в крайна сметка ще изградят рамка за справяне с тези въпроси.

„Регулирането и стабилният демократичен процес са най-добрите начини да се справим с някои от тези въпроси, но ние също няма да чакаме тези неща да се случат“, каза той. 

Забележката на Зукърбърг, сред най-обширните му коментари за предизвикателства пред компанията и технологичната индустрия, бяха направени няколко часа, след като Белият дом отправи критики към Силициевата долина и призова за социално-медийна среща на 11 юли, за да има „солиден“ разговор за отговорността на онлайн платформите.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп потвърди мнението си, че Facebook и други технологични гиганти са предубедени срещу него и неговите последователи – твърдение, което компаниите твърдо отричат.

Също в сряда, като илюстрация на интензивността около този дебат, Reddit Inc. постави под карантина група от поддръжници на Тръмп на своята платформа, след като заяви, че членовете ѝ заплашват с насилие служители на реда и държавни служители. Говорител на популярния дискусионен форум заяви, че заплахите от насилие са нарушение на неговите политики за ползване.

В разговора си с Кас Сюнтйн, професор от Харвард и  консултант на Facebook,  Зукърбърг изрази разочарование както от призивите за разделяне на компанията на части, така и от дейността на правителството на САЩ по отношение на опитите на Русия да повлияе на изборите през 2016 г.

Редица критици, включително съоснователят на Facebook Крис Хюс, твърдят, че Facebook трябва да бъде разбит на по-малки части заради неговата доминация и склонността към копиране на функции на съперничещи услуги както и защото Зукърбърг има твърде много власт над платформата.

„Мога да разбера защо от политическа гледна точка искат да разбият компаниите и това е добро послание“, каза Зукърбърг. Но добави, че огромните ресурси на Facebook му дават по-голям капацитет от по-малките конкуренти, като Twitter Inc. и Reddit, които трябва да инвестират в модериране на съдържанието и защита на обществения дискурс от чуждестранни участници.

Но дори и с тези ресурси Facebook не може да се противопостави винаги на атаките на публични дискусии от чужди правителства. Той предложи, че американското правителство трябва да помогне - и че компанията му не е успяла да отговори адекватно на руската намеса в изборите.

„Ако правителството не предприеме никакво противодействие, сигналът, изпратен на света, е, че сме отворени за бизнес", каза той. „По принцип няма да има сериозен принос от американското правителство", поясни още мениджърът, цитиран от WSJ.

Призивите на Зукърбърг за повече регулации се случват в момент, в който компанията му се подготвя за очаквана многомилиардна глоба от Федералната комисия по търговията заради пропуските в неприкосновеността на личния живот и заедно с други технологични гиганти се подготвя да бъде обект на антитръстова проверка.

Зукърбърг обърна внимание и на критиките, че придобиването на неговата компания на Instagram и WhatsApp възпрепятства конкуренцията, като някои твърдят, че те трябва да бъдат отделени. Той заяви каза, че двата бизнеса са разцъфнали под опеката на Facebook и че е погрешно да се предположи, че те биха имали същото ниво на успех и като самостоятелни компании.

„Да, някои сливания могат да бъдат лоши за иновациите. Тези обаче не са“, каза той.

Зукърбърг очерта стъпките, предприети от Facebook, за да защити онлайн дискурса около изборите, да определи разумни граници за обществен дебат и да даде на потребителите контрол върху техните данни и преживяване в платформата.

„Резултатите са много по-чист онлайн", каза той, въпреки че това заключение е оспорвано от групите на гражданското общество, които наблюдават последните избори в Индия, Европа и Бразилия.

Зукърбърг каза, че според него „Честният закон за рекламите“ ще бъде „добър старт" за регулациите. По думите му Facebook вече прави по-голямата част от това, което ще се изисква от предложения закон, който ще задължи интернет платформите за реклами да предприемат разумни усилия да предотвратят чуждестранна рекламна кампания и да увеличат разкриването на политическите реклами.

Миналата година Facebook пусна архив за политически реклами, закупувани на платформата, с някои подробности за купувачите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:49 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още