fallback

Facebook плаща 40 млн. долара по съдебно споразумение с рекламодатели

Те обвиниха компанията, че е манипулирала данните за гледанията на видеа

15:10 | 08.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският технологичен гигант Facebook ще плати 40 млн. долара на рекламодали, които твърдят, че компанията е завишила времето, в което потребителите са гледали видеа, пише Washington Post.

Според San Jose Mercury News базираната в Калифорния социална мрежа е отрекла извършването на неправомерни действия, когато е уреждала делото.

Рекламодателите заведоха иск срещу Facebook още през 2016 г. във връзка с метриките, които се предполага, че следят продължителността на времето, което потребителите прекарват, гледайки видео реклами в платформата. Те твърдят, че това време е било завишено с 900% спрямо реалното и това е помогнало на Facebook да убеди рекламодателите да купят нейни видео услуги.

Компанията първоначално призна, че има грешка във формулата за пресмятане. Въпреки това тя отрече обвинението, че инженерите ѝ са знаели за проблемите от повече от година и не са направили нищо.

Данните за гледанията са особено важни за рекламодателите във платформи, базирани на видео съдържание, като YouTube и Facebook, тъй като показват средното време, което потребителите са били ангажирани със съдържанието преди да продължат да гледат нещо друго.

През 18-те месеца между февруари 2015 г. и септември 2016 г. Facebook е изчислявала неправилно две метрики от този тип, твърдят рекламодателите. Те твърдят, че това ги е накарало да похарчат повече средства за реклама в платформата, отколкото иначе биха дали.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:14 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още