Хиляди акаунти в Instagram предлагат медицински маски – обяви, които могат да са измамни или да представляват риск за безопасността на потребителите, сочи доклад на независима група. Всичко това е знак, че Facebook, която е собственик на Instagram, не успява да се бори с онези, които изглежда се възползват от пандемията с коронавируса, пише Wall Street Journal.
Екипът зад изследването е открил поне 10 450 акаунта в Instagram, които са се появили в последните няколко месеца и продават маски, а някои от тях е очевидно, че се опитват да измамят хората. Повечето от тези акаунти не са проучени от гледна точка на безопасността и цените. Обявите се появяват на основната страница и в други функции на приложението, включително Stories, където публикациите изчезват след 24 часа, или при видео на живо. Много от акунтите са се появили едва в последните месец или два, а повечето изглеждат базирани в Китай, твърди Андреа Стропа, основател на компанията за проучвания в областта на социалните мрежи Ghost Data, която е автор на доклада.
Информацията се появи около месец, след като Facebook забрани рекламите и обявите за продажби на медицински маски.
Забраната е част от по-широките усилия на компанията да опази услугите си от злоупотреби по време на пандемията. Facebook също така промени резултатите си от търсенето, за да популяризира достоверна информация за Covid-19. Не на последно място предложи неограничени безплатни реклами на Световната здравна организация. Компанията заяви, че ще актуализира своите политики, „ако видим, че хората се опитват да се възползват от извънредната здравна ситуация“.
Отговорът на Facebook към тези проблеми е усложнен от недостига на маски и хаотичната борба на правителствата, компаниите и болниците за закупуване на защитно оборудване, като маски, за здравните работници в риск. Нови компании произвеждат маски и ги продават онлайн.
Въпреки че някои фирми в Instagram продават законно защитно оборудване на справедливи цени, не са малко и онези, които се опитват да измамят потребителите, пишат в доклада от Ghost Data. „Няма никаква гаранция, че рекламираните продукти са истински и сигурни, да не споменаваме възможностите за заплаха за здравето и сигурността на потенциалния купувач“.
Докладът е фокусиран върху Instagram, не върху основната платформа на Facebook.
Instagram е премахнала няколко акаунта, за които Wall Street Journal е сигнализирал, а говорителка на компанията е потвърдила, че те нарушават стандартите на компанията. По думите ѝ Facebook е премахнал милиони реклами и търговски обяви за продажбата на маски, дезинфектанти, мокри кърпички и тестове от Facebook и Instagram, свързани с Covid-19.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
преди 5 години Поне в България пазарът вече се насити с маски. Така че да минаваме на други теми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар