fallback

Snapchat доближава 250 млн. дневни потребители

Напливът от реклами насърчи приходите, с които компанията надмина очакванията

10:11 | 21.10.20 г.
Автор - снимка
Създател

Акциите на Snap Inc. се изстреляха с повече от 20%, след като компанията отчете по-високи от прогнозите тримесечни приходи и ръст на потребителите, насърчена от увеличените разходи на рекламодателите и повишеното използване на телефоните за съобщения и развлечения по време на пандемията.


Компанията, която е собственик на популярното мобилно приложение Snapchat за изпращане на изчезващи снимки и видеоклипове, заяви, че продажбите през третото тримесечие са нараснали с 52% до 678,7 милиона долара, далеч надхвърляйки средната оценка на анализаторите за 559,2 млн. долара. Snapchat е имала 249 милиона активни потребители дневно през тримесечието, в сравнение с 244,6 милиона в медианната прогноза от проучване на Bloomberg.

Функциите на Snapchat, които първоначално изглеждаха сякаш са просто за забавление - като анимирани наслагвания върху снимки и видеоклипове - стават все по-сериозни инструменти за реклама и комуникация, тъй като огнището на Covid-19 ограничава личните взаимодействия. Въпреки че Snap предупреди по-рано, че пандемията ще ограничи приходите от реклама през есенния сезон заради липсата на хитови филми по кината например, това така и не се случи в действителност. Закъснението във филмовата продукция означава само, че повече хора се включват в предаванията на Snapchat в приложенията ѝ, поясняват от компанията.

„Ако хората не се виждат ежедневно, те разчитат на тези инструменти, за да общуват повече всеки ден“, казва Рон Джоузи, анализатор в JMP Securities, в коментар преди публикуването на резултатите. Освен това Snapchat успя да се избегне политическия контрол, който засегна конкурентите му в социалните медии, пояснява той. „Отрицателните заглавия в новините около TikTok и Facebook, предполагам, са облагодетелствали Snap”.

Времето, което потребителите прекарват в гледане на предавания всеки ден, се е увеличило с 50% в сравнение с преди година, поясни Snap, тъй като компанията работи за увеличаване на количеството оригинално съдържание в приложението си. Тя привлече милиони зрители със съдържание като „VS the World“ с участието на Конор Макгрегър и стартира нови продукции със знаменитости като Джейдън Смит и Кевин Харт.

През третото тримесечие редица групи за граждански права успешно насърчиха стотици потребителски марки временно да бойкотират рекламата във Facebook заради неуспеха й да се справи с обидно съдържание и реч на омразата. 

Администрацията на американския президент Доналд Тръмп от своя страна заплаши със забрана и наложи процес на продажба за американските операции на видео приложението TikTok, което се конкурира със Snapchat за времето и вниманието на младите хора. И двете действия принудиха рекламодателите да преоценят как харчат парите си в социалните медии.

Акциите на базираната в Санта Моника, Калифорния, Snap поскъпнаха до 34,88 долара за брой по време на разширената търговия, като курсът бе рекордно висок, след като затвори на ниво от 28,45 долара в Ню Йорк. Книжата са поскъпнали със 74% от началото на тази година.

През третото тримесечие нетната загуба на Snap се сви до 200 млн. долара, или 14 цента на акция. Като се изключат някои разходи, компанията генерира печалба от 1 цент на акция, в сравнение с прогнозите на анализаторите за загуба от 5 цента на ценна книга.

Компанията заяви, че ако положителните тенденции в рекламата продължат, приходите за четвъртото тримесечие могат да се повишат с между 47% до 50% спрямо същия период на предната година. Тази оценка предполага „че сезонът на празниците се материализира в съответствие с онова, което сме преживели през предходните години“, заяви главният финансов директор Дерек Андерсен в предварително изготвените си бележки. „Понастоящем не е ясно дали този ключов източник на рекламно търсене ще се материализира по същия начин тази година”, обаче добавя той.

Анализаторите прогнозираха средно увеличение на приходите за четвъртото тримесечие с 30% до 730,3 млн. долара, показва анкета на Bloomberg.

Snap е сред първите зависими от рекламата компании, които публикуват резултати от най-новия период и нейният импулс може да предвещава добри резултати за технологичните титани преди удължения сезон на празничните пазарувания. Последното тримесечие на годината обикновено е най-силното за повечето социални медии, особено като се имат предвид и рекламните послания заради изборите в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:26 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още