Pinterest предупреди за забавяне на растежа на броя на потребителите си на своя най-важен пазар – знак, че отварянето на икономиките кара много потребители да погледнат отвъд социалните мрежи в търсене на развлечения и възможности за свързване с другите. Цената на акциите на Pinterest се сви с повече от 7% по време на следборсовата търговия, пише Bloomberg.
Компанията обяви, че средният ръст на броя на потребителите в САЩ „ще остане почти без промяна“ през второто тримесечие спрямо същия период година по-рано.
Услугата се оказа сред печелившите от коронавирусната пандемия, тъй като Covid-19 принуди хората да прекарват повече време у дома и да търсят вдъхновение онлайн. Това накара рекламодателите да похарчат повече средства, за да достигнат до тези потребители. Към края на март тази година продуктовите търсения от потребители са били над 20 пъти повече спрямо тези през първото тримесечие на 2020 г., твърди команията.
Сега, след като са поставени повече от 1 млрд. дози от ваксините срещу Covid-19 според Bloomberg, потребителите започват да прекарват все повече време навън. Част от тях вероятно няма да използват социалните мрежи и други интернет услуги толкова активно.
Приходите от продажби за първото тримесечие са надминали прогнозите на анализаторите благодарение на по-големите разходи на малките и средноголеми рекламодатели. Освен това компанията се е справила по-добре и с генерирането на средства на международните пазари. Приходите са нараснали със 78% до 485 млн. долара. Wall Street очакваше 472 млн. долара по данни на Bloomberg.
Компанията е достигнала 478 млн. месечни потребители към края на първото тримесечие, или с 30% повече спрямо година по-рано. Този ръст съответства на прогнозата на анализаторите.
Като се изключат някои елементи, Pinterest генерира печалба от 11 цента на акция, което надвишава очакванията. Компанията обяви, че ще „продължи да се справя с несигурностите“, свързани с пандемията – предупреждение, което отправи към инвеститорите и през предходното тримесечие.
Pinterest все още генерира повечето си средства от реклама в Съединените щати, но наскоро обяви план за разширяване на рекламния си бизнес в Южна Америка. Близо 80% от потребителите на компанията живеят извън Съединените щати, но междунардоният бизнес носи едва една пета от общите приходи.
Pinterest обяви, че очаква приходите ѝ да нараснат с около 105% на годишна база през второто тримесечие – по-силен растеж от прогнозата на анализаторите. През първото тримесечие базата от месечни потребители в САЩ се е увеличила с 9% спрямо година по-рано.
Още технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай