fallback

ЕС и Великобритания започват нови разследвания на Facebook

Целта е да се провери дали социалната мрежа не използва данните, които събира, за да пречи на конкуренцията

15:52 | 04.06.21 г.

Регулаторите в Брюксел и Обединеното кралство обявиха, че започват официални разследвания на Facebook в рамките на съвместна атака срещу използването на потребителските данни от социалната мрежа с цел доминиране на основни пазари като дигиталната реклама, пише Financial Times.

Службата за защита на конкуренцията и пазарите (CMA) във Великобритания обяви, че разследва дали Facebook не „злоупотребява с господстващото си положение в социалните мрежи или пазарите на дигитална реклама чрез събирането и използването на рекламни данни“.

Отделно от това Брюксел заяви, че започва формално антимонополно разследване, което да оцени дали Facebook е нарушил законодателството на ЕС „чрез използването на рекламни данни, събрани от рекламодатели, за да се конкурира с тях на пазари, на които Facebook оперира, като класифицираната реклама например“.

Регулаторите в ЕС посочват още, че ще проучат дали Facebook свързва своята услуга за онлайн класифицирана реклама „Facebook Marketplace” със социалната мрежа, в нарушение на правилата на Европейския съюз за конкуренцията.

Брюксел и Лондон имат сходен подход в борбата с господството на т.нар. Big Tech (големите технологични компании), откакто CMA стана сам по себе си регулатор през януари. От началото на годината британската агенция започна разследвания на Google, Apple и Facebook. През последните години Европейската комисия също започна разследвания на Google, Microsoft, Amazon и Apple.

Паралелното разследване на Facebook се случва в момент, в който Великобритания се подготвя за въвеждането на закон, който официално ще създаде нов технологичен регулатор в рамките на CMA. Той ще определи специални кодекси за поведение на големите технологични компании. Ако те не бъдат спазвани, ще следват големи глоби.

И двата регулатора твърдят, че планират тясно сътрудничество помежду си по въпроса с Facebook.

„Възнамеряваме внимателно да изследваме начина, по който Facebook използва данните, за да оценим дали нейните бизнес практики ѝ дават несправедливо предимство в сектора на онлайн запознанствата и класифицираната реклама“, коментира главният изпълнителен директор на CMA Андреа Косчели. „Всяко такова предимство ще затрудни успеха на конкурентните фирми, включително на новите и по-малки компании, и може да ограничи избора на потребителите“.

По думите на еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер Facebook се използва от близо 3 млрд. души месечно, а близо 7 млн. фирми се рекламират в социалната мрежа. Вестагер допълва, че ЕС внимателно ще разгледа какво дават данните на Facebook и дали не става дума за реално конкурентно предимство в частност в сектора за класифицирана реклама.

„Вече разработваме нови и по-добри услуги, за да отговорим на развиващото се търсене от хората, които използват Facebook. Marketplace и Dating предлагат на хората повече избор, като и двата продукта оперират в една особено конкурентна среда с много големи играчи. Ние ще продължим напълно да сътрудничим на разследванията, за да покажем, че те са неоснователни“, коментира говорител на Facebook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:03 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още