fallback

TikTok се отказа от експанзията на продажби чрез стрийминг на живо в Европа

Опитът във Великобритания попари надеждите на китайския гигант

11:52 | 05.07.22 г.

TikTok изостави плановете си за разширяване на своята инициатива за пазаруване през стрийминг на живо в Европа и Съединените щати, след като опитите ѝ във Великобритания бяха засегнати от вътрешни проблеми и срещна трудности в привличането на потребители, пише Financial Times.

Начинанието на китайската компания, наречено “TikTok Shop”, беше стартирано във Великобритания миналата година – първият му пазар извън Азия. Марки и инфлуенсъри предават на живо и продават продукти през оранжева кошница за пазаруване, на която потребителите могат да кликнат на екрана, а всичко това се случва в популярното приложение за кратки видеа.

Търговията през стрийминг на живо е смятана за бъдещето на пазаруването от социалните мрежи. Те вземат комисиона от продажбите, а конкурентите YouTube и Instagram разработват сходни функции в Европа. Моделът се доказа като доходоносен за компанията майка на TikTok – ByteDance, която отбеляза над трикратно увеличение на приходите от продажби на годишна база в китайския еквивалент на TikTok – Douyin, продавайки повече от 10 млрд. продукта.

TikTok планираше да пусне функцията в Германия, Франция, Италия и Испания през първата половина на тази година, преди да разшири обхвата към САЩ по-късно през 2022 г., твърдят няколко души, запознати с въпроса.

Но плановете за експанзия са били отхвърлени, след като британският проект не успя да изпълни целите си, а част от инфлуенсърите се оттеглиха от инициативата, посочват трима източници.

„Пазарът още не е стигнал до там“, казва служител на TikTok. “Общата осведоменост на потребителите и възприемането на услугата все още са ниски и са в зародиш“.

Много от стриймингите на живо в TikTok Shop са постигнали слаби продажбени резултати, въпреки че компанията е предложила субсидии и други инициативии, за да насърчи брандове и инфлуенсъри да продават през приложението.

Разследване на Financial Times от миналия месец разкри, че има голям отлив на кадри от екипа за онлайн продажби на компанията в Лондон. Той се е оплакал от агресивна работна култура, наложена от китайските лидери на компанията.

След разкритията Джошуа Ма, старши директор в ByteDance, който управляваше TikTok Shop в Европа, беше сменен, докато компанията разследва коментарите му към базирани в Лондон служители, че той „не вярва“ в отпуска по майчинство.

TikTok твърди, че няма конкретни планове за пускането на функции за пазаруване в Европа и се фокусира единствено върху това да направи предложението успешно във Великобритания. Продуктът наскоро беше пуснат в Тайланд, Малайзия и Виетнам, а от миналата година се предлага и в Индонезия.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:19 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още