IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мъск предупреди, че Twitter може да изпадне в банкрут

Федералната комисия по търговия на САЩ заяви, че следи Twitter с „дълбока загриженост“, след като тримата служители по поверителността и съответствието напуснаха

10:06 | 11.11.22 г. 1
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Новият собственик на Twitter Илон Мъск в четвъртък повдигна въпроса за възможността социалната медия да фалира, слагайки край на един хаотичен ден, който включваше предупреждение от американски регулатор и напускането на директора за доверието и безопасността на компанията, съобщава Ройтерс.

В първия си масов разговор със служители милиардерът заяви, че не може да изключи възможността за банкрут, съобщи Bloomberg News. Това се случва две седмици, след като я купи за 44 млрд. долара – сделка, която според кредитните експерти е оставила финансите на Twitter в несигурно положение.

По-рано през деня, в първия си имейл до цялата компания, Мъск предупреди, че Twitter няма да може да „оцелее в предстоящия икономически спад“, ако не успее да увеличи приходите от абонати, за да компенсира намаляващите приходи от реклама, казват трима източници на Ройтерс, видели съобщението.

Йоел Рот, който ръководеше отговора на Twitter в борбата с речта на омразата, дезинформацията и спама в услугата, подаде оставка в четвъртък, казаха пред Ройтерс двама запознати източници.

В профила си в Twitter Рот описва себе си като „Бивш шеф за доверието и безопасността“ в компанията.

Рот не е отговорил на искането за коментар. Bloomberg и технологичният сайт Platformer първи съобщиха за напускането му.

По-рано в четвъртък главният директор по информационната сигурност Лиа Киснър публикува в Twitter, че е напуснала.

Главният директор по поверителността Деймиън Киърън и главният директор по съответствието Мариан Фогърти също подадоха оставка, показва вътрешно съобщение, публикувано в системата за съобщения Slack на Twitter в четвъртък от адвокат от екипа за поверителност и видяно от Ройтерс.

Робин Уийлър, изпълнителният директор по продажбите на реклами в компанията, заяви на служителите в съобщение, че остава в компанията, посочва запознат източник, противопоставяйки се с предишни медийни съобщения, че тя също ще напусне.

„Все още съм тук“, написа Уилър в Twitter късно в четвъртък.

Федералната комисия по търговия (FTC) на САЩ заяви, че следи Twitter с „дълбока загриженост“, след като тримата служители по поверителността и съответствието напуснаха. Тези оставки потенциално излагат Twitter на риск от нарушаване на регулаторни заповеди.

Адвокатът на Мъск Алекс Спиро е казал на някои служители в имейл късно в четвъртък, че Twitter ще продължи да спазва изискванията.

„Днес разговаряхме с Федералната комисия по търговия за нашите продължаващи задължения и водим конструктивен диалог“, е написал Спиро.

Той е заявил, че само Twitter, а не отделни служители, могат да бъдат държани отговорни по заповедите.

„Разбирам, че има служители в Twitter, които дори не работят по въпроса на Федералната комисия по търговия, коментиращи, че биха могли (да отидат) в затвора, ако не спазваме изискванията – това просто не е начинът, по който работят нещата“, пише той.

В първата си среща с много служители в Twitter в четвъртък следобед Мъск предупреди, че компанията може да загуби милиарди долари през следващата година, съобщава Information.

Мъск добавя в имейл до служителите, че дистанционната работа вече няма да бъде разрешена и че ще се очаква от тях да бъдат в офиса поне 40 часа на седмица.

Twitter, Мъск и Спиро не са отговорили на искания за коментар относно потенциален фалит, предупреждението на Комисията или напусканията.

Мъск безмилостно започна да разчиства Twitter, след като пое управлението на 27 октомври и каза, че компанията губи по повече от 4 млн. долара на ден, до голяма степен защото рекламодателите започнаха да бягат, след като той пое управлението.

Twitter има дълг от 13 млрд. долара след сделката и е изправена пред лихвени плащания на обща стойност близо 1,2 млрд. долара през следващите 12 месеца. Плащанията надвишават последния оповестен паричен поток на Twitter, който възлиза на 1,1 млрд. долара към края на юни.

Мъск започна да таксува по осем долара на месец за услугата Twitter Blue, която добавя синя значка към профила в знак, че той е проверен, и дава достъп до нови функции.

Предупреждение

„Следим последните събития в Twitter с дълбока загриженост“, заяви Дъглас Фарар, директор по връзките с обществеността на FTC, пред агенцията.

„Никой главен изпълнителен директор или компания не е над закона и компаниите трябва да следват нашите постановления. Нашето преработено постановление ни дава нови инструменти, за да гарантираме съответствие и ние сме готови да ги използваме“, каза Фарар.

През май Twitter се съгласи да плати 150 млн. долара, за да уреди обвиненията на FTC, че злоупотребява с лична информация, като телефонни номера, за да насочва реклами към потребителите, след като им е казала, че информацията е събрана само от съображения за сигурност.

Адвокатът по поверителността на Twitter в четвъртък споменава във вътрешната бележка, че Спиро е казал, че Мъск е готов да поеме „огромен риск“ с компанията. „Илон пуска ракети в космоса, той не се страхува от FTC“, цитира адвокатът думите на Спиро.

Придобиването на Twitter предизвика опасения, че Мъск, който често попада в политически дебати, може да се сблъска с натиск от страни, които се опитват да контролират онлайн речта.

Това накара американския президент Джо Байдън да каже в сряда, че „сътрудничеството и/или техническите отношения на Мъск с други страни си струва да бъдат разгледани“.

Несигурни рекламодатели

Мъск е заявил пред рекламодатели в сряда, говорейки във функцията Spaces на Twitter, че цели да превърне платформата в сила на истината и да спре фалшивите акаунти.

Неговите уверения може да се окажат недостатъчни.

Chipotle Mexican Grill заяви в четвъртък, че е оттеглил своето платено и собствено съдържание в Twitter, „докато придобием по-добро разбиране за посоката на платформата под нейното ново ръководство“.

Компанията се присъедини към други марки, включително General Motors, които спряха рекламите в Twitter, откакто Мъск пое управлението, загрижени, че той ще разхлаби правилата за модериране на съдържанието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:06 | 11.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 6 rate down comment 1
khao
преди 1 година
още не мога да разбера защо я купи тази компания, но явно когато нещата ти се получават изпадаш в някакъв амок и се самозабравяш!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още