IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Действията на Мъск гонят рекламодателите на Twitter

Милиардерът не може да си позволи социалната мрежа да работи на загуба

13:41 | 27.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Архив Ройтерс
Снимка: Архив Ройтерс

Почти всички големи компании спират рекламике си в Twitter, коментират водещите рекламни агенции пред Financial Times. Според тях причината са действията на новия собственик Илон Мъск и по-специално относно контрола върху съдържанието и политиката спрямо служителите в компанията.

Компании като General Motors, Volkswagen, Carlsberg и General Mills официално съобщиха, че ще се въздържат от реклама в Twitter, цитирайки опасенията около новите правила за модерирането в платформата.

Самият начин, по който Илон Мъск използва Twitter, също притеснява рекламодателите. Често той споделя конспиративни теории в социалната режа или комуникира с противоречиви потребители в мрежата.

Няма яснота кога големите рекламодатели ще се върнат обратно в Twitter, смята експертите. Няма критерии - всичко зависи от начина, по който милиардерът управлява мрежата и промените в нея.

Годишно приходите от реклама носят към 5 млрд. долара на платформата, коментира изданието. То цитира свои източници, според които Мъск се е опитал да се свърже лично с директори на водещи брандове, за да им поиска сметка защо се отказват от реклама в Twitter. Някои от тях са решили да рекламират до "абсолютния минимум", за да избегнат понататъшна конфронтация с милиардера.

С идването си в Twitter Илон Мъск предприе мащабни съкращения, като голяма част от  тях бяха именно в рекламния отдел. Големите търговци коментират, че в момента нямат никаква връзка с компанията, дори и да искат да купят реклама. Някои компании нямат обратна връзка за своите рекламни кампании в социалната мрежа, което също ги отблъсква, допълват още източниците на FT.

Според представители на водещи рекламни агенции подобно сътресение не се е случвало преди. "Изглежда той отбълсква дори и онези рекламодатели, които му желаеха успех", коментират топ мениджъри.

Новият собственик не може да си позволи Twitter да работи на загуба, след като натовари компанията си с 13 млрд. долара задължения, за да финализира поглъщането на социалната медия. Илон Мъск съобщи на 27 октомври, че е приключил сделката за покупката на Twitter за сумата от 44 млрд. долара.

Последна актуализация: 13:41 | 27.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още