IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мъск обвини Apple, че иска да свали Twitter от магазина ѝ за приложения

Милиардерът заяви още в серия туитове, че производителят на iPhone реално е спрял рекламите си в социалната мрежа

10:41 | 29.11.22 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Илон Мъск обвини Apple, че заплашва да блокира Twitter от магазина ѝ за приложения, без да казва защо, в серия туитове в понеделник. В тях новият собственик на социалната мрежа казва още, че производителят на iPhone е спрял да се рекламира в платформата, съобщава Ройтерс.

Мъск заяви още, че Apple притиска Twitter относно изисквания за модериране на съдържанието.

Действията, непотвърдени от Apple, не са необичайни, тъй като компанията редовно прилага свои собствени правила и в миналото е премахвала приложения като Gab и Parler.

Parler, която е популярна сред американските консерватори, бе възстановена от Apple през 2021 г., след като приложението актуализира практиките си за съдържание и модериране, заявиха компаниите тогава.

“Apple като цяло спря да рекламира в Twitter. Защо толкова много мразят свободата на словото в Америка?“, написа Мъск в Twitter, който пое управлението на платформата миналия месец.

По-късно той отбеляза профила на главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук в друг свой туит, питайки „Какво се случва?“.

Миналата седмица Мъск заяви в Twitter, че ще пусне свой собствен смартфон, ако Apple и Google направят приложението Twitter недостъпно за устройствата с App Store и Google Play. "Надявам се да не се стигне дотам. Но ако нямам друга възможност, ще създам алтернативен телефон", отговори Мъск на въпрос на потребител на социалната медия, който коментира, че ако се наложи, няма да е твърде трудно "човекът, който строи ракети за полети до Марс, да пусне един прост малък смартфон".

Apple не е отговорила веднага на исканията за коментар.

“За мен не е ясно докъде в хранителната верига на Apple стига идеята вътрешно и без да знам това, не е ясно колко сериозно да възприемам каквото и да е от това“, коментира Рандал Пикър, професор в University of Chicago Law School.

Най-високо оценяваната компания в света е похарчила 131 600 долара за реклами в Twitter между 10 и 16 ноември спрямо 220 800 долара между 16 и 22 октомври – седмицата, преди Мъск да приключи със сделката, сочат данни на компанията за изчисляване на реклами Patmatics.

През първото тримесечие на 2022 г. Apple бе най-големият рекламодател в Twitter, харчейки 48 млн. долара и формирайки над 4% от общите приходи за периода, съобщава Washington Post, позовавайки се на вътрешни документи на Twitter.

Социалната мрежа не е отговорила веднага на искането на Ройтерс за коментар.

На война

В списъка с оплаквания, публикуван от Мъск, е повишаването с до 30% на таксата, която Apple налага на софтуерните разработчици за вътрешни за приложението покупки, като Мъск публикува меме, предполагащо, че е готов да иде „на война“ с Apple, вместо да им плаща комисиона.

Таксата предизвика критики и съдебни дела от компании като Epic Games – производителят на Fortnite, и привлича надзора на регулаторите в цял свят.

Комисионата може да натежи на опитите на Мъск да увеличи приходите от абонаменти в Twitter, отчасти за да компенсира отлива на рекламодатели заради опасения около модерирането на съдържание.

Компании от General Mills до производителя на луксозни автомобили Аudi спряха рекламите си в Twitter след придобиването, а Мъск каза по-рано този месец, че компанията отчита „огромен“ спад на приходите.

Продажбите от реклама формират около 90% от приходите на Twitter.

Мъск, чиято компания възстанови през последните няколко дни няколко профила в Twitter, включително на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп, обвини активистки групи, че притискат рекламодателите.

Последна актуализация: 10:41 | 29.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още