IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бумът на TikTok успя да изравни приходите на ByteDance с тези на Tencent

Китайският гигант е обявил пред инвеститорите си, че приходите му са достигнали 80 млрд. долара през 2022 г.

16:30 | 03.04.23 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Приходите на ByteDance са нараснали с повече от 30% до над 80 млрд. долара през 2022 г., съвпадайки с резултатите на големия конкурент на компанията Tencent Holdings, след като платформите за кратки видеа TikTok и Douyin са успели да привлекат както потребители, така и рекламодатели от утвърдени компании от други социални мрежи, пише Bloomberg.

Най-високо оценената частна технологична компания в света е казала на своите инвеститори в наскоро изпратена до тях бележка, че приходите ѝ са нараснали от 60-те млрд. долара, които достигнаха през 2021 г., твърди източник, който е видял текста, но е пожелал да остане анонимен, защото няма право да коментира публично информацията

Двуцифреният растеж надхвърля този на повечето световни интернет лидери, включително Meta Platforms и Amazon.com. При ниво от 80 млрд. долара, приходите на ByteDance вече са почти равни на тези на компанията собственик на WeChat – Tencent, която генерира 554,6 млрд. юана за миналата година, или 80 млрд. долара. Представители на ByteDance не са отговорили на запитването за коментар във връзка с финансовите резултати.

Този темп на растеж подчертава устойчивостта на бизнеса на ByteDance в момент, в който Вашингтон заплашва да се присъедини към Индия и да забрани TikTok, който все повече правителствени агенции по света спират да ползват на официалните си телефони. TikTok и китайският му вариант Douyin привличат рекламни бюджети от други социални мрежи, тъй като рекламодателите се насочват към по-бързо развиващите се видео платформи.

Въпреки че рисковете от глобална рецесия се отразиха на технологичните компании, ByteDance трябваше да се справи с проблеми отвъд тези, свързани с по-високите лихви и инфлацията, особено в САЩ и в Китай.

TikTok успя да натрупа над 150 млн. месечно активни потребители в Съединените щати, предизвиквайки опасения относно достъпа на Китай до данните, които услугата събира. Този месец главният изпълнителен директор на TikTok Шоу Чъу премина през продължило четири часа и половина изслушване в Конгреса на САЩ, по време на което не успя да направи много, за да повлияе на част от най-отявлените критици на приложението.

На вътрешния си пазар ByteDance се присъедини към Alibaba Group Holding и Tencent във въвеждането на безпрецедентни ограничения на разходите по време на година на безкрайни регулаторни репресии и Covid ограничения. Компанията от Пекин, основана преди около десетилетие, ограничи част от по-рисковите си проекти, включително и инвестициите си в гейминг и рисковите инвестиции. Douyin остава най-печелившата част от бизнеса, след като видео услугата се разви, превръщайки се в приложение с вградени покупки, онлайн поръчки на хранителни продукти и готвени храни.

Все още стабилният растеж на ByteDance може да повиши инвеститорското доверие, което беше разклатено от последните глобални събития. Китайският гигант беше оценен на 220 млрд. долара в рамките на скорошна инвестиция на частния пазар от фирмата за изкуствен интелект от Абу Даби G42. Това е под оценката от 300 млрд. долара, която собственикът на TikTok достигна по време на септемврийската си програма за обратно изкупуване на акции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:38 | 03.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 10
zelka007
преди 1 година
попаднах на некво състезание на инфлуенсърки в тикток , ако не друго поне един куп бащи ще се гордеят с дъщерите си ... :))) ... https://***.youtube.com/watch?v=_Ji8V1ZPuJ4&t=65s
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още