Решението на милиардера Илон Мъск да ребрандира Twitter на X може да се окаже сложно от правна гледна точка – редица компании, включително Meta и Microsoft, вече имат интелектуална собственост върху същата буква.
X е толкова широко използван и цитиран в търговските марки, че е кандидат за правни предизвикателства, а компанията, известна преди като Twitter, може да се сблъска със сериозни проблеми, защитавайки новия си бранд в бъдеще.
„Има 100% шанс Twitter да бъде съдена за това от някого“, твърди адвокатът Джош Гербен, занимаващ се с търговски марки. Той посочва, че е преброил близо 900 активни регистрации на търговски марки в САЩ, които вече покриват буквата X в широк спектър от индустрии.
Мъск преименува социалната мрежа Twitter на X този понеделник, като представи и новото лого на социалната мрежа – стилизирана черно-бяла версия на буквата.
Собствениците на търговски марки могат да предявят иск за нарушение, ако друг бранд би предизвикал объркване сред потребителите. Средствата за защита варират от парични обезщетения до блокиране на използването.
От 2003 г. Microsoft притежава търговска марка X, свързана с комуникациите относно нейната система за видеоигри Xbox. Meta Platforms, чиято платформа Threads е нов конкурент на Twitter, притежава федерална търговска марка, регистрирана през 2019 г., покриваща синьо-бяла буква X за различни неща, включително софтуер и социални мрежи.
Meta и Microsoft вероятно няма да заведат дело, освен ако не се почувстват застрашени, че X на Twitter посяга на марките им, посочва Гербен.
Трите компании не са отговорили на запитването за коментар.
Самата Meta си навлече проблеми с интелектуалната собственост, когато смени името си от Facebook. Тя е изправена пред съдебни дела за опазване на търговска марка, заведени миналата година от инвестиционната фирма Metacapital и компанията за виртуална реалност MetaX, като уреди още едно за логото си със символ за безкрайност.
Ако Мъск успее да промени името, други все още могат да поискат „X” за себе си.
„Като се има предвид трудността при защитата на една буква, особено такава популярна в търговската мрежа като „X“, защитата на Twitter вероятно ще бъде ограничена до много подобна графика на тяхното лого X“, твърди Дъглас Мастърс, адвокат по търговските марки в адвокатската кантора Loeb & Loeb. „Логото няма много отличителни черти, така че защитата ще бъде много трудна.“


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
преди 2 години Дори логото не е негово, а на някакъв индийски музикант, който е на 17 и за това не го е регистрирал никъде, за това Елон просто си го присвоява. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години XO XO Gossip Girl отговор Сигнализирай за неуместен коментар