IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕК започва разследване срещу платформата Х по законодателството за цифровите услуги

Комисията за първи път преминава към подобна стъпка по законодателството за отговорността на онлайн платформите

14:16 | 18.12.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Jaap Arriens/NurPhoto via Getty Images
Снимка: Jaap Arriens/NurPhoto via Getty Images

Европейската комисия започва официална проверка дали социалната мрежа платформата X (преди Twitter) нарушава законодателството на Европейския съюз (ЕС) за цифровите услуги в области, свързани с модерирането на съдържание, прозрачността на рекламите и достъпа до данни за изследователи, съобщи институцията в свое прессъобщение.

След предварителна проверка, обхванала и разпространението на незаконно съдържание покрай терористичните удари на "Хамас" срещу Израел, ЕК е решила да задълбочи оценката. Комисията ще провери спазването на задълженията за противодействие на разпространението на незаконно съдържание в ЕС, включително на дезинформация и опити за влияние над гражданското общество и изборния процес.

ЕК отбелязва, че днес за първи път преминава към подобна стъпка по законодателството за отговорността на онлайн платформите. Това законодателство, влязло в сила преди три години, не предвижда срок за приключване на новата проверка. Комисията допълва, че тази година Х бе определена за една от т. нар. много големи онлайн платформи със 112 млн. активни потребители месечно в ЕС.

По силата на европейските правила платформите от този мащаб следва да установяват и оценяват всички постоянни заплахи за ЕС, възникнали от дизайна на тяхната услуга. Тези платформи трябва да съобщават на засегнатите физически или юридически лица в разумен срок за взимането на решения за промяна на разпространено от тях съобщение. Те са длъжни да осигуряват интерфейс, който не заблуждава и не подвежда потребителите и не пречи на способността им да взимат информирани решения. Платформите трябва да поддържат едногодишен архив за рекламите, които са разпространявали и да предлагат достъп до данните за изследователи.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:16 | 18.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още