Вероятността платформата TikTok да бъде забранена в САЩ през следващия месец се увеличава, след като апелативен съд отказа да стопира изискването на американското правителство компанията майка ByteDance Ltd да продаде популярното приложение за споделяне на видео.
Искането на компанията за паузиране на мярката беше обжалвано пред апелативния съд, след като състав на федералния апелативен съд във Вашингтон потвърди закона за забрана на социалната платформа в САЩ, освен ако ByteDance не се откаже от приложението до 19 януари 2025 г., пише Bloomberg.
TikTok поиска отлагане, докато обжалва решението и докато чака бъдещата администрация на новоизбрания президент Доналд Тръмп да се произнесе по въпроса.
TikTok сега планира да отнесе случая си до Върховния съд на САЩ. „Гласовете на над 170 млн. американци тук в САЩ и по света ще бъдат заглушени на 19 януари 2025 г., освен ако забраната на TikTok не бъде спряна“, пише компанията в пост в платформата X на Илон Мъск, след като апелативният съд публикува решението си.
Апелативният съд заключава, че Законът за защита на американците от контролирани приложения от чуждестранни врагове „отговаря на изискванията на Първата поправка при засилен контрол“.
Компанията твърди, че спирането на изпълнението на мярката няма да представлява „непосредствена заплаха за националната сигурност“, а забраната на приложението ще навреди значително на потребителите и компанията. Ако съдилищата не предприемат действия, TikTok ще бъде премахнат от магазините за мобилни приложения на 19 януари, което ще го направи недостъпен за американците, които все още не използват платформата.
В първото съдебно решение в подкрепа на правителствената мярка се казва, че властите в САЩ имат основание да се опасяват за националната сигурност, както и че Китай може да използва платформата за събиране на данни за граждани или прокарване на пропаганда. Съдът отхвърли аргумента на компанията, че законът нарушава конституционната защита на свободата на словото.
Мнозина, които използват платформата за информация и забавление, се надяват, че Тръмп ще ѝ се притече на помощ, тъй като я използва активно в предизборната кампания, за да привлече по-младите гласоподаватели. Той обаче неуспешно се опита да принуди компанията майка да продаде приложението по време на първия си мандат като президент (2016-2020 г.).
TikTok пише в позицията си, че администрацията на Тръмп може да смекчи най-тежките последици от прилагането на закона. Актът дава на президента и главния прокурор „широка свобода на преценка относно времето и прилагането на неговите разпоредби“, според компанията.
Министерството на правосъдието поиска от съда да отхвърли искането на платформата с обяснението, че „неопределено забавяне“, вероятно с продължителност повече от година, „би било особено вредно за интересите на правителството и обществеността при прилагането на закона“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?