Китайската технологична компания ByteDance планира ръст на приходите от около 20% през 2025 г. въпреки потенциалния световен икономически спад – темп на разрастване, който може да ѝ помогне да се изравни с глобалния бизнес на компанията майка на Facebook и Instagram Meta Platforms, предава Bloomberg.
Собственикът на TikTok очаква продажбите му да се увеличат до около 186 млрд. долара спрямо 155 млрд. долара през 2024 г., твърдят запознати с финансите му източници. Това ще сложи край на годините на ръст от над 20% и ще приближи китайския интернет лидер на косъм под прогнозираните за тази година приходи на Meta от около 187 млрд. долара. ByteDance твърди, че месечно активните потребители на всичките ѝ приложения са над 4 милиарда, което е приблизително колкото тези на Meta, казват източниците, пожелали да останат анонимни, тъй като обсъждат конфиденциални прогнози.
Главоломното издигане на TikTok попадна в центъра на вниманието, след като администрацията на Байдън предприе действия за забрана на китайския феномен сред социалните медии в САЩ, позовавайки се на съображения за национална сигурност. Тръмп, от своя страна, дава на ByteDance време да сключи сделка за продажбата на TikTok – процес, който продължава месеци и вече привлече интереса на компании като Amazon.com и Oracle.
Въпреки заплахата от спиране на достъпа до САЩ, международният бизнес на ByteDance се разраства с разширяването на TikTok в световен мащаб. Макар че предвиденият за 2025 г. темп на растеж е малко по-нисък от миналогодишните 29%, тази цел може да се промени, тъй като ръководителите придобиват по-добра представа за бизнеса.
Говорител на ByteDance не е отговорил на запитванията за коментар.
Миналата година фондът Vision на SoftBank Group преоцени компанията на повече от 400 млрд. долара, отчасти заради нарастващото ѝ присъствие в областта на генеративния изкуствен интелект. Компаниите Fidelity Investments и T. Rowe Price Group също са оценили ByteDance, съответно на над 410 млрд. и 450 млрд. долара, съобщи Bloomberg News.
Все пак общият ръст на стартъпа се забавя рязко от 2023 г. насам.
Водещата ѝ китайска видеоплатформа Douyin се бори с намаляващото потребление и разходи за реклама във втората по големина икономика в света. Междувременно TikTok – почти идентично копие на китайския си братовчед – пое по-голямата част от тежестта за ръста на приходите.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан