fallback

Русия забранява рекламата по платените канали

Мотивът е безплатните канали да бъдат равнопоставени на онези, за които се заплаща отделно

16:20 | 04.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Долната камара на руския парламент прие закон, с който от 1 януари 2015 година се забранява излъчването на реклами по платените телевизионни канали, предаде ИТАР-ТАСС.

Документът е бил гласуван от депутатите на второ и трето четене.

Законът забранява да се излъчват реклами в телевизионните програми и телевизионните предавания, чийто достъп е платен и/или се приемат с декодиращи технически устройства.

Уточнява се, че такива канали не са общоруските задължително общодостъпни телевизионни канали, а също и каналите, разпространявани на територията на Русия чрез ограничен радиочесточен ресурс. 

Законът е приет, за да се изравнят икономическите условия на дейността на платените и безплатните телеканали, а също и за да се защитят правата на потребителите.

Сега работят два модела: единият предвижда покриване на загубите за сметка на рекламата, а другият - за сметка на получаваните такси от телевизионните зрители.

Депутатите, подкрепили закона, посочват, че безплатните телевизионни канали са в неравностойно положение спрямо платените, които използват едновременно двата модела и печелят както от абонаменти, така и от реклама. Именно поради тази причина от платените се иска да забранят рекламата.

Не всички депутати обаче са на това мнение. Ръководителят на фракцията на "Справедлива Русия" Сергей Миронов посочи, че законът "ще се отрази зле на финансовото положение на малките телевизионни канали, които са платени, и ще предизвика повишение на абонамента, допълва ИТАР-ТАСС.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:14 | 06.09.22 г.
fallback