Глобалният рекламен пазар няма да се развива толкова динамично през следващата година, както се очакваше досега, става ясно от новите прогнози на три големи компании в бранша.
Рекламните компании Group M (собственост на WPP), Zenith Optimedia (собственост на Publicis Groupe) и Magna Global (собственост на Interpublic) очакват средностатистически ръст за общия рекламен пазар от около 5 на сто за 2015 г. Това е малко по-ниска оценка от предишната прогноза. Причината е слабият пазар в Централна и Източна Европа и преди всичко в Русия. В допълнение растежът в САЩ вероятно ще бъде по-слаб, отколкото се прогнозираше преди това, пише The Wall Street Journal.
В понеделник трите основни рекламни компании намалиха прогнозите си за идващата година. Group M прогнозира ръст в приходите от реклама в световен мащаб от 4,9%. Досега принадлежащата към WPP компания очакваше увеличение от 5 на сто. В сравнение със сегашната година, през която според Group M световните разходи за реклама ще се повишат с 3,9 на сто, това все още е значителен ръст. В САЩ компанията очаква нарастване на разходите за реклама през 2015 г. със само 3,9%, вместо досегашната прогноза от 4,2%.
На подобно мнение за 2015 г. е и Zenith Optimedia. Компанията очаква глобалните рекламни разходи да достигнат 545 млрд. долара, което би представлявало ръст от 4,9%. През септември компанията все още предвиждаше ръст от 5,3%.
Magna Global пък очаква глобалните рекламни приходи да нараснат през идната година с 4,8% до 536 млрд. долара, малко под предишната прогноза от юни за ръст от 4,9%. Това обаче е значително отстъпление в сравнение с очаквания за 2014 г. ръст от 5,5%. През тази година индустрията е била подкрепена от допълнителни събития, като Зимните олимпийски игри, Световното първенство по футбол и американските избори.
Най-силен спад от Interpublic очакват в Русия. Там рекламните разходи ще нараснат с едва 0,8%, като досега се очакваше нарастване от само 7%. Силната корекция се оправдава с падащите цени на енергийните суровини и отдръпването на западните инвеститори.
По отношение на различните категории мобилната реклама ще остане светъл лъч в рекламния пазар. ZenithOptimedia очаква мобилните реклами да генерират 51% от всички нови рекламни приходи между 2014 г. и 2017 г. и да се увеличават средногодишно с 38% през този период. Има несъответствие между дела на разходите за мобилна реклама и дела от потреблението на медиите. Според ZenithOptimedia мобилната реклама ще е 6,2% от всички разходи за реклама в САЩ през тази година, докато според изследователската компания Emarketer мобилното съдържание представлява близо една четвърт от медийното потребление.
„Мобилната технология създава нови възможности за марките за изграждане на взаимоотношения с потребителите, като същевременно програмното купуване на реклами прави комуникацията по-евтина и по-ефективна", казва изпълнителният директор на ZenithOptimedia Стив Кинг.
Рекламата на мобилните устройства остава двигател на растежа според мнението и на трите агенции. Допълнителни разходи до 2017 г. се очакват най-вече в тази област, смята ZenithOptimedia, дъщерно дружество на Publicis, третата по големина рекламна агенция в света. Тя прогнозира, че бизнесът с мобилната реклама ще нарасне до 2017 г. средно с 38% годишно.
Но увеличаването на мобилната реклама се оказва нож с две остриета за индустрията. От една страна, според Magna Global, сега и малките и местните компании, които досега не са харчили пари за това, ще инвестират в реклами. От друга страна, налице е преминаване от традиционни медии, като телевизията, към дигиталните медии. Това има отрицателен ефект върху цените, смята Magna Global. Когато рекламодателите започнат масово да изместват разходите си към дигиталната реклама, те се надяват веднага да успеят да понижат общите си рекламни разходи.
Мобилните реклами и рекламата в социалните медии са били основните двигатели за ръста от 17% в дигиталната реклама през тази година, считат от Magna Global. Фирмата очаква глобалните дигитални приходи да достигнат 30% от общите рекламни приходи през 2015 г., и да се изравнят с телевизионните реклами през 2019 г. Magna Global прогнозира глобалните приходи от дигитална медийна реклама да се увеличат с 15% през 2015 г., в сравнение с 3% ръст за телевизията и едноцифрен спад за рекламата във вестници и списания. Компанията очаква рекламните разходи за традиционните медии общо да растат с 0,8% в световен мащаб през тази година.
Рекламният бизнес очаква спадащи приходи през 2015 г.
Mобилната реклама ще остане светъл лъч на рекламния пазар, смятат водещите рекламни агенции
13:37 | 08.12.14 г.
Мобилната реклама остава двигател на постъпленията в бранша. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
-
Waymo планира софтуерна сервизна реакция заради инциденти с училищни автобуси
-
Volkswagen планира инвестиции за 160 млрд. евро до 2030 г.
-
Scope Ratings потвърди кредитния рейтинг на България А- със стабилна перспектива
-
AB InBev придобива американската BeatBox за 490 млн. долара
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
-
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
Акционерите на „Софарма“ са гласували междинен дивидент от 8,8 ст. на акция
-
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Коментари
Финанси виж още
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
1 -
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
1 -
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
5 -
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева