Netflix замисля нова инициатива – навлизане в бизнеса с играчки.
Най-голямата платена видео услуга в света иска да наеме изпълнителен директор, който да следи лицензирането на предавания в книги, комикси и играчки, и да изгражда партньорства с търговци на дребно, сочи нова обява за позицията на сайта на компанията. Netflix е поискала и от партньорите си дял от потребителските продукти, свързани с предавания, представени от Netflix, но собственост на други телевизионни студия, сочат запознати източници на Bloomberg, поискали да останат анонимни заради конфиденциалност на информацията.
Продуктите ще помогнат на програмите да достигнат до по-широка публика и да генерират допълнителни приходи. Netflix вече проведе подобен експеримент с Hot Topic, продавайки тениски, чаши, шапки и бижута, свързани със сериала „Странни неща“. Компанията все още е в експериментална фаза, сочи говорител на Netflix.
“Насочваме се към потребителските продукти и свързаната с тях реклама, защото смятаме, че това ще засили разпознаването на предаванията чрез по-осезаеми, организирани начини за взаимодействие с нашето най-популярно съдържание“, казва Netflix в публикацията. „Искаме да лицензираме продукти, за да помогнем за популяризирането на нашите заглавия и те да станат част от духа на времето за по-дълъг период“.
Потребителските продукти са поредният пример за еволюцията на Netflix от технологична компания, продаваща програми на други хора, до медийна компания, която произвежда, притежава и лицензира интелектуална собственост.
Превръщането на предавания и герои в настолни игри, раници и тематични паркове е следващата логична стъпка. Walt Disney е лидер в трансформирането на интелектуална собственост – например герой от филм, във всякакъв друг бизнес. Потребителското подразделение на Disney отчете продажби за 1,5 млрд. долара за миналото тримесечие.
Netflix засега няма същите аспирации като Disney. Главният директор по съдържанието Тед Сарандос омаловажи амбициите на компанията в сферата на играчките и потребителските продукти, когато бе запитан за това миналата година.
„Не искаме да правим предавания, за да продаваме играчки“, каза Сарандос тогава. „Важното е, че има пазарен компонент, който се появява“ чрез играчките, заяви той. „Децата, които носят раниците [на Netflix], продават шоуто“.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна