fallback

Поколението Y предизвиква революция в отразяването на Световното по футбол

Дигиталните медии променят начина, по който младите хора гледат спортни събития

18:34 | 24.06.18 г. 1

Снимка: Архив Ройтерс

Световното първенство по футбол ще подобри рекорди по зрителски интерес, но това притесява компаниите.

Зрителите обичайно гледат спортното събитие по телевизията, а шампионатът в Русия вероятно ще привлече повече зрители от всеки друг турнир преди това. Но има и една особеност – представителите на поколението Y (родените между 1980 и 2000 г. – бел. ред.) ще го гледат на места, които бяха рядкост или не съществуваха през 2014 г.

Интернет и дигиталните медии променят начина, по който хората гледат спортните събития, пише испанското издание Expansion. Телевизията има все повече конкуренти. Това ужасява традиционните канали и притежателите на правата за излъчване на спортни събития като FIFA, но е много привлекателно за новите компании.

Световното първенство по футбол може да бъде гледано безплатно по телевизията в повечето страни. Кевин Алави, главен изпълнителен директор на консултантската компания Futures Sport, изчислява, че глобалната тв аудитория на Световното първенство по футбол в Русия ще достигне 10,8 млрд. зрители, с 14% повече спрямо шампионата в Бразилия през 2014 г.

Но много представители на поколението Y рядко ще гледат цял мач – те ще го правят, докато гледат и други неща едновременно на смартфоните си, особено не толкова важните мачове или тези, които се играят в работно време, казва Том Търлуол, консултант в компанията за онлайн медии Copa90 в Лондон, анализираща културата на футболните запалянковци.

В ерата на смартфоните младежите рядко гледат нещо повече от няколко последователни минути. Ако някой отбор в Русия отбележи гол, бързо ще намерят видео в някой сайт. Историческа аудитория

Търуол допълва, че „аудиторията на Световното първенство в Русия ще бъде по-голяма от всякога. Хората ще гледат постоянно съдържание от Мондиала“, отбелязва той. Но представителите на поколението Y ще гледат мачове на живо само в част от времето си.

Те ще ги обсъждат в социалните мрежи и интернет форумите, ще правят залагания в мрежата и ще гледат избрани моменти в You Tube. Освен това ще гледат видеа, направени от приятелите им в Русия, както и видеа в Snapchat или Instagram, заснети от играчи в хотелите им. Футболните видеа в Instagram бяха гледани 2,9 млрд. пъти през първото тримесечие на 2017 г., ръст с 917% срямо две години по-рано, показват данни на компанията за анализ на видеа Tubular Labs.

Всяка медия, която привлече зрители преди мачовете, по време на почивката между полувремената и след срещите, може да спечели много пари от рекламите. Разходите на зрителите в тези интервали по време на Световното първенство през 2014 г. достигнаха 1,5 млрд. долара, сочат данни на компанията ZenithOptimedia.

Телевизиите знаят, че трябва да се променят. Някои се обединиха с новите медии като Telemundo с Copa90 в Северна Америка. BBC смята, че социалните мрежи са нов път за достигане до младите зрители. По време на Световното първенство в Русия тя ще качва видеа от мачовете в Snapchat и Twitter и ще ги предава в платформи за стрийминг на видео, въпреки че голямата част от зрителите й ще продължат да гледат телевизия.

FIFA също ще трябва да се приспособи към новото положение, тъй като гледането на мачовете директно по телевизията (което й носи най-големи доходи) ще става по-малко популярно сред зрителите. Световната футболна централа може да започне да продава права за предаване на места в Русия, където феновете без билети ще гледат срещите на големи екрани.

Друга тема е виртуалната реалност. FIFA ще снима всички мачове от Световното първенство в Русия във виртуална реалност. Някои телевизии ще използват технологията, за да предават мачове на живо, въпреки че повечето вероятно ще я прилагат само за най-важните моменти, смята Алекс Кунавич, съосновател на консултантската компания Laduma.

Но въпросът с технологичните промени е как да се печелят пари от тях. „Вероятно това ще се случи на следващия Мондиал“, казва Джон Рией от агенция Great State, специализирана в технологиите.

За да достигнат до представителите на поколението Y, рекламодателите може би ще трябва да се откажат от традиционните телевизии и да се насочат към новите дигитални медии за излъчване на футболни срещи. Телевизионните канали и FIFA ще пострадат от това, тъй като футболът се изплъзва от обсега им.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:56 | 10.09.22 г.
fallback