Световното първенство по футбол ще подобри рекорди по зрителски интерес, но това притесява компаниите.
Зрителите обичайно гледат спортното събитие по телевизията, а шампионатът в Русия вероятно ще привлече повече зрители от всеки друг турнир преди това. Но има и една особеност – представителите на поколението Y (родените между 1980 и 2000 г. – бел. ред.) ще го гледат на места, които бяха рядкост или не съществуваха през 2014 г.
Интернет и дигиталните медии променят начина, по който хората гледат спортните събития, пише испанското издание Expansion. Телевизията има все повече конкуренти. Това ужасява традиционните канали и притежателите на правата за излъчване на спортни събития като FIFA, но е много привлекателно за новите компании.
Световното първенство по футбол може да бъде гледано безплатно по телевизията в повечето страни. Кевин Алави, главен изпълнителен директор на консултантската компания Futures Sport, изчислява, че глобалната тв аудитория на Световното първенство по футбол в Русия ще достигне 10,8 млрд. зрители, с 14% повече спрямо шампионата в Бразилия през 2014 г.
Но много представители на поколението Y рядко ще гледат цял мач – те ще го правят, докато гледат и други неща едновременно на смартфоните си, особено не толкова важните мачове или тези, които се играят в работно време, казва Том Търлуол, консултант в компанията за онлайн медии Copa90 в Лондон, анализираща културата на футболните запалянковци.
В ерата на смартфоните младежите рядко гледат нещо повече от няколко последователни минути. Ако някой отбор в Русия отбележи гол, бързо ще намерят видео в някой сайт.
Историческа аудитория
Търуол допълва, че „аудиторията на Световното първенство в Русия ще бъде по-голяма от всякога. Хората ще гледат постоянно съдържание от Мондиала“, отбелязва той. Но представителите на поколението Y ще гледат мачове на живо само в част от времето си.
Те ще ги обсъждат в социалните мрежи и интернет форумите, ще правят залагания в мрежата и ще гледат избрани моменти в You Tube. Освен това ще гледат видеа, направени от приятелите им в Русия, както и видеа в Snapchat или Instagram, заснети от играчи в хотелите им. Футболните видеа в Instagram бяха гледани 2,9 млрд. пъти през първото тримесечие на 2017 г., ръст с 917% срямо две години по-рано, показват данни на компанията за анализ на видеа Tubular Labs.
Всяка медия, която привлече зрители преди мачовете, по време на почивката между полувремената и след срещите, може да спечели много пари от рекламите. Разходите на зрителите в тези интервали по време на Световното първенство през 2014 г. достигнаха 1,5 млрд. долара, сочат данни на компанията ZenithOptimedia.
Телевизиите знаят, че трябва да се променят. Някои се обединиха с новите медии като Telemundo с Copa90 в Северна Америка. BBC смята, че социалните мрежи са нов път за достигане до младите зрители. По време на Световното първенство в Русия тя ще качва видеа от мачовете в Snapchat и Twitter и ще ги предава в платформи за стрийминг на видео, въпреки че голямата част от зрителите й ще продължат да гледат телевизия.
FIFA също ще трябва да се приспособи към новото положение, тъй като гледането на мачовете директно по телевизията (което й носи най-големи доходи) ще става по-малко популярно сред зрителите. Световната футболна централа може да започне да продава права за предаване на места в Русия, където феновете без билети ще гледат срещите на големи екрани.
Друга тема е виртуалната реалност. FIFA ще снима всички мачове от Световното първенство в Русия във виртуална реалност. Някои телевизии ще използват технологията, за да предават мачове на живо, въпреки че повечето вероятно ще я прилагат само за най-важните моменти, смята Алекс Кунавич, съосновател на консултантската компания Laduma.
Но въпросът с технологичните промени е как да се печелят пари от тях. „Вероятно това ще се случи на следващия Мондиал“, казва Джон Рией от агенция Great State, специализирана в технологиите.
За да достигнат до представителите на поколението Y, рекламодателите може би ще трябва да се откажат от традиционните телевизии и да се насочат към новите дигитални медии за излъчване на футболни срещи. Телевизионните канали и FIFA ще пострадат от това, тъй като футболът се изплъзва от обсега им.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 7 години "Световното първенство по футбол в Русия ще достигне 10,8 млрд. зрители, с 14% повече спрямо шампионата в Бразилия през 2014 г."Не знаех, че човечеството вече е надхвърлило заветните 10 милиарда!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар