fallback

Глобалната рекламна индустрия ще нарасне с 8,4% през 2022 г.

Миналата година рекламният пазар достигна нови върхове

17:00 | 13.06.22 г.

Глобалната рекламна индустрия се очаква да нарасне с 8,4% тази година въпреки продължаващото геополитическо напрежение по света и опасенията от рецесия, сочи доклад, посветен на сектора, предава Ройтерс.

Данните включват и политическата реклама в САЩ, която е напът да достигне 13 млрд. долара приходи тази година спрямо 12 млрд. долара през 2020 г., показва докладът на рекламната агенция GroupM, звено на WPP.

Рекламният пазар, който обичайно дава индикации за общото състояние на икономиките, се успокоява, след като през 2021 г. достигна върхове, подкрепен от силното икономическо възстановяване и по-високото потребление.

Източници на растеж за 2022 г. са нарасналият брой нови малки бизнеси, които са по-склонни да се рекламират на по-високи нива, финансираните с рисков капитал рекламодатели от „новата икономика“, търсещи растеж, както и базирани в Китай рекламодатели, които се опитват да станат по-популярни в чужбина, допълва текстът. Очакваното забавяне на онлайн търговията и повишаването на лихвените проценти пък ще са факторите, които ще повлияят негативно на растежа.

Докладът предвижда, че рекламните приходи от дигитални платформи ще нараснат с 11,5% през 2022 г., което е под 32-процентния ръст за 2021 г. Дигиталните реклами на тези платформи ще представляват 67% от общите приходи на цялата индустрия, като се изключи политическата реклама в САЩ.

Телевизионната реклама се очаква да нарасне с 4,4% през 2022 г., подкрепена от включващите реклами стрийминг услуги като Pluto на Paramount Global и Tubi на Fox. Растежът на телевизионната реклама се очаква постепенно да стагнира в следващите пет години. За много рекламодатели YouTube ще изглежда „все повече като заместител на телевизията“, допълва докладът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:20 | 14.09.22 г.
fallback