fallback

Yahoo Mail преразпределя неползвани потребителски имена

Мярката обаче поражда и някои опасения за сигурността, например при възстановяване на забравена парола в друг сайт

17:13 | 27.08.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският интернет ветеран Yahoo започна през тази седмица да преразпределя неизползвани потребителски имена за пощенската си услуга към потребители, които имат интерес към това. През миналия месец всеки, който искаше, можеше да избере пет желани от него имена. Преразпределят се само потребителски имена, които са били неактивни в продължение на най-малко една година. 

Който е участвал, но не е получил нито едно от петте си желани имена, сега мина в списък на чакащи. А сега и потребителите, които са поискали да назовават конкретни имена, може да го направят. За новодошлите обаче това ще струва такса от 1,99 долара.

Особено често искани според Yahoo са женските имена Мария, Дженифър и Джесика, както и мъжките имена Дейвид, Майкъл и Алекс. Доста потребители са искали да резервират и имената Батман и Супермен. Ако сегашният собственик на batman@yahoo.com не използва акаунта си в продължение на една година, сега създадената автоматична система ще се свърже с първия потребител в списъка на чакащите. Той следва да отговори в рамките на 14 дни дали иска да получи желаното име.

Мярката обаче породи и някои опасения за сигурността. Например Google не преразпределя отново неползвани отдавна потребителски имена, тъй като имейл адреси могат да се използват за възстановяване на пароли за други сайтове. Yahoo обаче твърди, че неговите правила за поверителност ще предотвратят подобни злоупотреби. Ако се появи запитване за даден по-стар адрес, данните за регистрацията автоматично се свързват между регистратурата на чуждия сайт и Yahoo.

С последните си действия Yahoo подчертава усилията си за модернизиране. Откакто Мариса Майер пое поста главен изпълнителен директор, електронната поща, търсенето и други традиционни услуги на почти 20-годишната утвърдена компания отново бяха изведени на преден план. В края на краищата – от тях се очаква да бъдат ключов елемент на мобилната стратегия, пише ZDNet.

В същото време Yahoo се стреми да наложи и нов имидж. Така например в момента компанията всеки ден се появява с ново лого, окончателният нов дизайн следва да бъде показен на 5-и септември. Целта на новия дизайн е той да бъде "забавен, жив и приветлив". 

Промяната на логото, която е първата сериозна модификация в 18-годишната история на Yahoo, ще бъде промотирана чрез маркетингова кампания, озаглавена "30 дни на промяна". Сегашното лого бе представено малко след основаването на компанията. Ръководството ѝ обаче смята, че тя вече се нуждае от дързък нов облик.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:47 | 07.09.22 г.
fallback