IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новият имидж на технологичните гиганти

Компаниите, които промениха логата си, рискуваха да загубят клиенти

14:22 | 25.08.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Facebook</em></p>

Снимка: Facebook

Всеки път, когато някоя компания реши да промени логото си, поема и риска да изгуби доста клиенти. Пример е Gap, която през 2010 г. драстично промени облика си и се наложи бързо да се върне към старото, след като беше буквално бомбардирана с негативни мнения от недоволни клиенти, пише CNBC.

Наскоро и Yahoo обяви, че планира да си промени облика. Това може и да е добро за компанията, коментира Айра Калб, професор по маркетинг в Marshall School of Business.

“Yahoo няма някакъв изключителен имидж. Той вече е доста остарял и мисля, че от психологическа гледна точка за тях тази промяна ще е добра“, коментира той.

Според него компаниите се сблъскват с драматични събития, защото подхождат погрешно към промяната на логото. Той обяснява, че бизнесът трябва да внимава повече за това как го възприемат хората, като има предвид начина, по който функционира мозъкът.

„Мозъкът обича да си почива. Когато правите промяна, в един момент човешкият мозък започва да се чувства некомфортно. Когато хората се чувстват некомфортно, те нямат желание да пазаруват“, коментира Калб.

Много технологични компании все пак успешно промениха облика си, т. е. - убедиха клиентите си, че това е позитивна промяна. Вижте ги в галерията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още