IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Патрик Чейнзън: Хибридният облак е пътят към бъдещето

Един експерт от Microsoft за развитието на облачните технологии през следващите години

08:21 | 27.11.13 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Патрик Чейзнън прогнозира и интересни посоки за развитие на социалните мрежи. <em>Снимка: New Moment</em></p>

Патрик Чейзнън прогнозира и интересни посоки за развитие на социалните мрежи. Снимка: New Moment

Патрик Чейнзън е ръководител на екип от технологични евангелисти в Microsoft. Професионалният му път е особено интересен, тъй като преминава през компании като VMware и Google. Освен това е бил софтуерен архитект в Sun Microsystems, AOL, Netscape и Accenture. Това, с което се занимава в момента, е насочено преди всичко към услугите и продуктите, които Microsoft предлага по отношение на облачните технологии. Успяхме да се срещнем с Патрик по време на Техническата конференция за IT специалисти In Charge, в рамките на която той представи идеите на Microsoft за използването на облачните технологии. Ето какво разказа Патрик специално за Investor.bg:

Г-н Чейнзън, какви са според Вас основните ползи от използването на облачни технологии?

Бих казал, че основната полза е, че се създават възможности за работа с много хора чрез използване на различни устройства, да се работи с огромни обеми информация и да има възможност за изработване на приложения, които да бъдат използвани от милиони хора. Но също така има още един аспект - цялата тази автоматизация в облачните услуги позволява на разработчиците и IT специалистите да развиват тази иновация по-бързо.

Какво е най-голямото предизвикателство, пред което са изправени тези технологии  към настоящия момент?

Мисля, че най-голямото предизвикателство, особено в бизнеса, се крие в това, че хората са свикнали да използват определен вид софтуер и разчитат основно на сървър, който работи в тяхна среда, в тяхната компания. Вече се движим към свят, в който на върха на пръстите ни има хиляди машини, свободни пространства за съхранение на данни и толкова много възможности за комуникации, с които да работим в момента, в който поискаме. Това изисква промяна на перспективата ни и изисква от нас да научим нови неща.

Как смятате, че ще се развиват облачните технологии в следващите 10 години? Ще се движим ли все повече в посока хибридни облаци?

Хибридният облак със сигурност е мостът към бъдещето. Смятам, че след 10 години повечето от работните обеми ще бъдат именно в облаците, а специфичните индустрии, като здравеопазването или целите правителства, ще са концентрирани в т.нар. вертикални облаци. Само най-важната информация ще се държи вътре в компаниите в частните облаци. Това е този вид стратегия, която в момента Microsoft развива. Тя е правилният начин да помогнем на компаниите да се развият към това бъдеще по начин, по който те ще могат да контролират процеса и да определят как това да се съчетава с техните нужди, докато пазарът се развива.

Говорите повече за това какво ще получат компаниите от облачните технологии. Каква обаче ще е ползата за отделния онлайн потребител?

За потребителите е доста лесно, защото нещата вече се случват. Вече използваме облачните услуги, за да споделяме информация с приятелите си, да разкриваме живота си в социалните мрежи, дори когато използваме имейлите си. Свободата, която тези услуги ни дават, е, че можем да стигнем до тяхната база данни от всяко едно устройство. Бих казал, че това вече се случва. В бизнеса този процес започна едва преди няколко години.

Как смятате, че може да се подобри опазването на потребителските данни на фона на скандала с кражбата на данни в САЩ?

Това е много сериозна тема за Microsoft. Много от нашите конкуренти работят с публичния облак и казват на компаниите: “Хей, вие трябва да си прехвърлите информацията в нашите центрове за данни, Нямате избор”. Подходът на Microsoft e: “Ние ще ви дадем всички нужни неща, с които да развиете собствена инфраструктура, и в тази ситуация на пълна сигурност и удобство вие ще изберете къде да поставите данните си”. Всичко зависи от ограниченията, които компаниите си поставят. Това, което Microsoft прави, е да съдейства на потребителите, да им даде право на избор за това как биха искали да използват облачната инфраструктура съобразно сигурността. Разполагаме с много приложения, свързани със сигурността.

Как гледа Microsoft на набиращи сила компании като Dropbox?

Microsoft вече има дългогодишна работа в екип, докато Dropbox тепърва развиват тази дейност и екипите, с които ще създава приложения. Microsoft има Office 365, който се развива с бързината, с която се разпространява огънят в гората. Така че въпросът, който искам да задам, е как тези хора ще се съревновават с конкурент като нас.

Всичко това го казвам с усмивка, защото имам много приятели в Dropbox. Компанията нае много от бившите служители на Google, които много харесвам и им пожелавам всичко най-добро.

С оглед на промените в онлайн потреблението какво е бъдещето на социалните мрежи? Дали не е в специализирани социални мрежи като LinkedIn, която продължава да отчита добри финансови резултати, за разлика от Facebook, където наблюдаваме потребителски отлив?

Според мен има две интересни тенденции в социалните мрежи. Първата е това, в което се превръща Twitter. Тя трансформира социалната мрежа основно в забавление. Не знам докъде ще доведе това. Очаквам много иновации в този аспект.

От друга страна имаме вертикалните социални мрежи, каквато е LinkedIn. Тя е много ясен пример за мрежа, която е добре въведена в социалната тематика. Платформата навлиза все повече в сферата на социалната сфера и някои от специалистите в LinkedIn говорят открито за неща, които мислят да предложат като услуги. Има една идея, която за мен е особено интересна и аз самият бих я използвал. Ако вие сте на 45 години, вие сте на определено ниво във вашата кариера и социалната мрежа знае какво се случва с вашата кариера досега. Освен това тя може да разгледа профилите на хора, които са на 55 г. и да види какво се случва с тяхната кариера през последните десет години. Чрез съпоставяне на подобен вид профили платформата може да препоръча различни пътеки в кариерата, за да насочи потребителя в каква посока да се развие. LinkedIn все още не предлага тази услуга, но това според мен е нещото, което никога досега не се е случвало и което социалната мрежа може да предложи.

Последният аспект на социалната мрежа, който за мен е още по-интересен, е възможността социалните медии да помагат на компаниите да стават по-социални. Според мен това може да промени културата, като доведе до по-добро сътрудничество между нас. Мисля, че хората и бизнесът могат да използват социалните мрежи като възможност за развитие вътре в компанията.

На фона на политическата обстановка в Китай, как смятате, че ще се развива онлайн културата на този пазар?

Бил съм в Китай много пъти през последните няколко години. Там има много силна онлайн култура. Не знам дали в България е популярна услугата Weibo, но тя е еквивалентът на Twitter в Китай. Не знам колко потребители има тази социална мрежа, но става дума за огромно число. Основният проблем на страната е цензурата. Говорим за огромен пазар, на който повечето потребителите вече са онлайн и са свикнали да използват активно мобилните си телефони. Затова в момента пазарът на социалните мрежи там буквално се взривява, както и този на облачните услуги. От страна на Microsoft много се радвам, че ние сме първият комерсиален международен провайдър, който има център за данни в Китай с Windows Azzure. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:44 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 2
бай Промо
преди 9 години
Мит.No.6 - Инвестирането в персонална и корпоративна информационна и комуникационна инфраструктура е безмислено и безперспективно начинание... както и инвестирането в личен автомобил и в градски транспорт, само че ако се возим един месец с лимузини и таксита, не само че няма как да си 'намалим разходите', но ще и фалираме за не повече от два.Мит.No.7 - Лицензите за софтуер на PC-та се определят от комисионери и представители на колониалната буржоазияКомисионерите на облака са шапката на колониалната буржоазия - ''la cupola de la nubis''. Освен това никой никого не задължава да купува лицензи - има Open Source Code, ими дистрибуции на Linux. Ако някой желае да бъде човек с достойство може свободно да се квалифицира и да си сглоби някаква безплатна операционна система -а не цял живот да се чувства като 'Гаврош, който краде свещници от църквата'.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 2
бай Промо
преди 9 години
Мит.No.5 - PC-то се базира на измами с лицензи, а облакът е шедьовър на почтеносттаОблаци е имало и преди PC-то. Навремето (през 1960-те и 1970-) имаше супер-облаци в изчислителните центрове. Ако тези облаци бяха някаква перспективна технология, за каквато се представят сега, щяха да са повече от процъфтяващи. Като икономика на организация изчислителните центрове по показател разхищение на ресурси от всякакъв вид са пълен и абсолютен провал. Единствената причина да бъдат разработвани непрекъснато, е че задоволяват някакви болни амбиции и мании за контрол и 'прегреждане' на информационната дейност. Само за визуализация, едно от пред-последните бижута на един от мега-специалистите по облаци харчи ток 12.5 MW (това е 2% от старите ядренени реактори) за компютърна обработка, която днес може да се реализира с машини на 500 kW (по груби сметки ок. 30 пъти разхищение на ресурси).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 2
бай Промо
преди 9 години
Мит.No.3 - Потребителите на облака и на социалните мрежи непрекъснато растат, докато потребителите на PC намаляватИзобщо някой може ли да се изключи от социалните мрежи - те са навсякъде и нищо веднъж качено там не може да бъде заличено. Остава за ползване за вечни времена на разположение от който дава най-много сухо - он че е пръв. Даже и да има такава тенденция на преместване към облака, това е главно поради промиване мозъка на потребителите, които все повече не са наясно нито какво правят нито защо.Мит No.4 - По-голямата част от приходите на облака отиват за качество на услугатаОтиват за джетове, за космически мисии по астероиди и за имения на техоокеански острови - може би наистина за качество на живот, но на някои други.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 2
бай Промо
преди 9 години
Изчисления в облак или накратко облакът е наскоро еволюирал термин в компютърната техника и информатиката и означава виртуална среда за ползване на виртуални софтуерни приложения, софтуерни услуги, виртуална инфраструктура и др. на оперативен лизинг.Митове и легендиМит No.1 - Функционалните възможности на облака са огромни и неограничениНе по-огромни от приложния софтуер, който се предоставя за общо ползване и който е не повече от 5-10% от целия приложен софтуер на системата от изчислителни центрове, формиращи облака. Там има и други програчи, които 'не ни трябват'. За цената да не говорим - с всеки ден във всяко едно отношение все по-обръзваща и по-безскрупулна, в зависимост от залога, който имаме на облака. Има и друг момент - когато някой реши да сменя базата данни от SQL на SQL-Next-Millennium Plus никой не е наясно какво става с данните му - дали ще трябва да плаща нови суми за конвертиране или просто данните ще останат за ползване от други, които ще платят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 5
benevolent2025
преди 10 години
Telecom Austriа seems to be dawned to bancruptsy:- There was Hoheher, who publicly bribed Bulgariаn Prime Minister, Astriаn Chansellor and ence 5% in last Q yoy decline in A1 that continues.- In Croatia the decline is 13% yoy in last Q and the site visits show another 22% decline from previous Q.- In Bulgariа there is 12% decline yoy in last Q and ~ 100% in social media and blogs think the company is cheating them! Now the net income in BG should be 0.So is it possible Telecom Austriа to pay 50 mill for 1 bln debt it will take from BG and Croatia, the 2nd and 3rd telecoms in the gorup when A1 is in risk?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 21 rate down comment 4
misanthrope
преди 10 години
По памет:Знаете ли как се познава че една идея е добра? Когато Майкрософт каже, че не струва. После Майкрософт ще каже, че не е лоша, но реализацията ти не струва, затова те ще си направят собствена реализация. Ако можеше, Бил щеше да си направи собствена версия на английския език. Като ви поговори 1 час, защо МС Английски е по-добър от английския, ще ви убеди, че цена от 1 долар на разговор е приемлива. Ето, сега ние си говорим, значи дължим 1 долар на Бил.Лари Елисън в интервю за Плейбой
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още