fallback

Cisco инвестира 1 млрд. долара във влизането си в изчислителните облаци

Облакът може да бъде средство за постигане на по-добра ефективност с по-малко разходи, твърди мениджър на компанията

11:26 | 25.03.14 г.
Автор - снимка
Създател

В рамките на следващите две години Cisco иска да навлезе на пазара на изчислителните облаци. Според Wall Street Journal компанията ще инвестира в това начинание повече от 1 млрд. долара. С парите концернът планира да изгради центрове за данни и да предложи под името “Cisco Cloud Services” услуги за корпоративни клиенти, както го прави конкуренцията от известно време. А от целия бизнес Cisco си обещава увеличаване на доходността.

Корпоративните клиенти ще имат възможност да използват услугите, за да следят поръчките на клиентите си и веригата за доставки. В допълнение, по този начин служителите ще могат да получат сигурна платформа с достъп до фирмените сървъри и компютри от други устройства. Фирми, които желаят да вкарат политиката Bring-your-own-device (BYOD - вътрешна фирмена политика, която позволява на служителите да носят свои устройства като лаптопи, таблети и смартфони на работа и да ползват тези устройства за достъп до вътрешна фирмена информация, програми, приложения), биха могли да ползват услугите, за да защитят мрежите си.

„Компаниите търсят нови начини за използване на информационните технологии. Всеки разбра, че облакът може да бъде средство за постигане на по-добра ефективност с по-малко разходи", казва Роб Лойд, президент "Развитие и продажби" в Cisco, пред Wall Street Journal.

Един от доминиращите играчи на пазара на облачните услуги е Amazon, която генерира със своите Amazon Web Services (AWS) годишни приходи от няколко милиарда долара. Но Cisco вероятно няма да представлява пряка конкуренция, защото иска да се съсредоточи със своите услуги в B2B сектора. Така например телекомуникационните компании могат да използват облака на Cisco в пакет с интернет базирани услуги, които да продават на трети страни. Подобно сътрудничество вече съществува с австралийския оператор Telstra. Cisco ще му предложи споразумения за нива на обслужване, които Telstra може след това да продава на своите клиенти.

„Cisco осъществява промяна във философията от гледна точка на начина, по който пуска продукти на пазара“, заяви управляващият директор на компанията за Австралия и Нова Зеландия Кен Боал. Компанията се превръща от чист производител на хардуер в компания, която предлага също и софтуер. Както още обяви Cisco, тя възнамерява да адаптира своята облачна услуга така, че да е съвместима с продукти от Microsoft и VMware.

В последните месеци базираната в Сан Хосе, Калифорния, компания трябваше да се бори с по-лоши финансови резултати. Това се дължи главно на отслабения растеж на поръчки в развиващите се пазари и нежеланието на основните клиенти да обновяват своите продукти и системи. За тримесечието до края на януари Cisco отчете нетна печалба от 1,4 милиарда долара, или 0,27 долара на акция, при приходи от 11,2 млрд. долара – спад и на двете стойности от почти 8% спрямо същия период на миналата година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:07 | 13.09.22 г.
fallback