Китайският интернет гигант Tencent похарчи 736 млн. долара за 19,9% дял в 58.com, китайска платформа за обяви.
В същото време се очертава нов фронт, на който конкуренцията между Tencent и китайския онлайн търговец Alibaba става ожесточена – състезанието да обхванат потребителите в по-бедните периферни територии, където живеe и следващият най-голям дял потребители в страната.
58.com, която се листна на борсата в Ню Йорк миналата година, зависи преди всичко от собствениците на малък бизнес и от по-неплатежоспособните потребители в градовете, както и от тези в големите градове, пише Quartz.
Част от стратегията на фирмата е да събира на едно място нови онлайн купувачи и продавачи, като предлага работни семинари, които обучават търговците и клиентите. Обявите варират от оферти за наеми на недвижими имоти до бързи срещи и обяви за работа. Компанията изкарва по-голяма част от парите си от търговци, които плащат такси за членство, за да публикуват своите обяви в 58.com.
Купуването на дял от 58.com е втората инвестиция в онлайн търговия на Tencent през тази година. По-рано тя придоби 15% от JD.com, втората най-голяма компания, занимаваща се с електронна търговия, в Китай, след платформите на Alibaba Taobao и Tmall. От своя страна JD.com вече се състезава с Alibaba за създаването на логистика и инфраструктура за доставки в цялата страна.
Въпреки че крайбрежните китайски райони отдавна са най-богатите провинции, във вътрешните региони живеят почти две трети от населението на страната. Тези части на Китай заемат и все по-голям дял от икономическия растеж на страната.
През 2012 г. 60% от всички продажби на дребно в азиатската държава бяха направени извън големите крайбрежни градове като Пекин или Шанхай, разкрива Alibaba.
Особено важно за Tencent, която е лидер на пазара на мобилни услуги в страната, е, че част от местата, където се забелязва най-голямо увеличение в използването на мобилен интернет, са по-малко известни градове като Фуджоу и Шенян.
Въпреки че доходите и разходите могат да са значително по-ниски в по-бедните райони, вътрешните провинции имат огромен потенциал. Разполагаемият доход на китайските градове от първото ниво възлиза на около 1 трлн. юана, но тези на по-малките и бедните градовете имат комбиниран разполагаем доход от 8 трлн. юана през 2011 г., сочат данни на компанията за проучвания AC Nielson.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?