Всеки, който като тийнейджър през 90-те години е записвал аудиокасети, знае, че те бяха нещо безценно. Фактът, че онлайн гигантът Google придоби музикалната услуга Songza, показва, че талантът за създаване на касети (в случая плейлисти) днес струва най-малко 39 млн. долара.
Първоначалната идея за онлайн радиото беше компютри да избират коя да бъде следващата песен, която да бъде пусната, което означава и привидно безкрайна вселена от персонализирани радиостанции. Pandora се оказа начело на тази вълна в индустрията. В момента услугата е използвана от повече от 75 млн. души, пише BusinessWeek.
Виртуалните диджеи, базирани на алгоритми, са се превърнали в стандарт в повечето подобни дигитални медии. Изборът коя да бъде следващата песен, която да зазвучи е от решаващо значение за музикалните услуги, тъй като смяната се случва средно на всеки три минути. Ограниченията за оставяне на тази функция единствено в ръцете на компютъра са очевидни за всеки потребител на Pandora – плейлистите са изключително предсказуеми.
Songza е доста по-различна. В офиса на компанията в Куинс можете да откриете стая с група хора, които по цял ден правят плейлисти. Някои от списъците с песни се обновяват постоянно, докато други се смятат за завършени в мига, в който са публикувани. Формулата на компанията не е да създава алгоритми, а да използва такива с надеждата да прави сама най-добрите плейлисти към настоящия момент.
Като цяло услугата се опитва да определи какво вероятно прави потребителя в момента и да му предложи песни, които да съответстват на това.
Beats Music има подобна формула, въпреки че разчита на плейлисти, създадени от хора, за които може да сте чували, а не от анонимни хипстъри от Лонг Айлънд. Когато Apple купи компанията за повече от 3 млрд. долара по-рано тази година, тя беше привлечена от не само от музикалните услуги, но и от доходоносния бизнес със слушалки и с известните личности, които стоят начело на бизнеса.
Всичко, което Songza предлага на Google, е способността ѝ да групира песни по начин, по който хората искат да ги чуят.
В музикалната индустрия в момента има все по-силно движение за оставяне на машините на заден план и поемане на контрола обратно от хората. В момент, в който броя на услугите се разширява, изглежда логично вкусът да бъде това, което отличава една услуга от друга. Това е начинът, по който музикалната индустрия винаги е работила.


Касите на БНБ ще работят извънредно две съботи заради еврото
Установиха 34 криминално проявени служители в заложни и финансови къщи
Одрусаха Черно море и Спартак след мачовете им с Левски и ЦСКА
Програмата на парламента за утре предвижда обсъждане на вота на недоверие
Студено време, но без сняг до края на седмицата
Решението на Тръмп за Nvidia е по-голяма победа за Си, отколкото изглежда
Валтонен: Сигурна съм, че Тръмп желае траен мир
Износът на Германия дава надежда, че рецесията най-после приключва
Валтонен: В северноатлантическото семейство можем да се критикуваме
Дигиталното евро среща и институционална, не само обществена съпротива
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
СДВР: 19 КПП-та са предвидени за протеста утре
Радев: Управляващите изобретиха нов жанр, но не могат да скрият очевидното
Тревожно: Всеки четвърти ученик у нас употребява тютюневи изделия
БНБ с извънредно работно време за продажба на евромонети
Шер празнува 80 г. и вдига сватба през 2026 г.