IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba се превръща в китайския Netflix

Интернет гигантът сключи сделка с Lionsgate за пускането на нова стрийминг услуга в Поднебесната империя

14:49 | 16.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Китайският интернет гигант Alibaba, който се готви за първично публично предлагане в САЩ, сключи сделка с Lionsgate - продуцентското студио, което стои зад филмови франчайзи като „Здрач“ и „Игрите на глада“ и култови телевизионни сериали като „Момчетата от Медисън авеню“. Договорът е за пускането на телевизионна стрийминг услуга в Китай, която се базира на абонаментите на потребителите.

Alibaba участва в почти всеки голям бизнес в Китай. Тя е не просто местният Amazon, но също и еквивалент на Dropbox, PayPal, Uber, Hulu, ING Direct и много други. Към този списък вече можем да добавим и онлайн видео услугата Netflix.

Alibaba похарчи повече от 3 млрд. долара от март досега във връзка с различни инициативи, свързани с предоставянето на съдържание до потребителите. Действията ѝ са част от агресивен опит за насърчаване на бизнеса с домашното забавление в страната.

През март компанията плати 804 млн. долара за контролния пакет акции в продуцентската къща China Vision Media, а през април инвестира милиарди долари в Youku Tudou - услуга, подобна на YouTube, както и в Wasi – друга компания за интернет телевизия.

Стратегията на Alibaba до този момент беше по-различна от тази на Netflix. Подобно на Amazon тя продава телевизионни пакети. Но новата услуга, предлагана съвместно с Lionsgate, изглежда като нещо, което е по-скоро в стила на Netflix, пише Quartz.

Тя ще включва онлайн стрийминг услуга, включваща най-големите хитове на продуцентската къща. Самите филми ще бъдат на разположение само в континенталната част на Китай, разкриха двете компании.

Сделката изглежда печеливша и за двете страни.

Акциите на Lionsgate се намират под известен натиск тази година. Инвеститорите са притеснени, че компанията няма да успее да намери друг толкова успешен тийнейджърски филмов хит, който да замени „Игрите на глада“ и „Здрач“. Последният ѝ опит - „Дивергенти“, се представи добре в бокс офиса, но не успя да постигне такава възвръщаемост като предшествениците си. Новините за сделката с Alibaba са изключително добри, когато става дума за поскъпването на акциите.

Lionsgate раздели филма „Игрите на глада: Сойка-присмехулка“, базиран на третата част от трилогията книги „Игрите на глада“, на два филма. Те ще бъдат пуснати по кината през следващите две години, а премиерите им ще са през ноември.

“Момчетата от Медисън авеню“ е най-успешното телевизионно шоу на компанията. То се излъчва по кабелната мрежа AMC, а финалният му сезон също е разделен на две части. Вторият се очаква да бъде пуснат през пролетта на 2015 г.

Сделката е добра и за Lionsgate, защото ѝ осигурява допълнителни приходи при минимални разходи, твърди анализаторът от Piper Jaffray Джеймс Марч.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:26 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още