По-добрите цени привличат повечето българи да пазаруват онлайн.
Именно те и по-добрите оферти са нещата, които 72,4% от анкетираните в ново проучване на MasterCard посочват, че биха ги стимулирали да пазаруват онлайн. Проучването е проведено сред 1000 активни картодържатели в страната, съобщават от компанията.
Именно цената е водещата причина участниците в проучването да пазаруват онлайн. 58,3% твърдят, че предпочитат електронното пазаруване заради по-добрите цени и сделки. На второ място остава по-големият избор на стоки от този в нормалните магазини. Този отговор са дали 16,4% от анкетираните.
Най-запалените потребители на сайтове за групово пазаруване са представители на две основни демографски групи, които са ориентирани към цената. Става дума за хората между 18 и 24 години, както и за възрастните, които са над 64-годишна възраст. 27% и 25% от тях съответно посочват, че пазаруват от подобни платформи.
Проучването показва още, че 35% от запитаните споделят, че пазаруват онлайн по няколко пъти месечно или по-често. При сравняване на демографските данни се вижда, че най-честите клиенти на онлайн магазините са от възрастовата група 25-34 години. 39 на сто от тях твърдят, че пазаруват онлайн по няколко пъти на месец или по-често. Втори са 35-44-годишните, като 31% от тях твърдят същото за честотата на пазаруване.
Общите данни за честотата на пазаруване при по-високата възрастова група показват, че 71% от тях пазаруват онлайн най-малко веднъж годишно. При тях е най-висок процентът на употреба на кредитна карта за онлайн пазаруване (37,8%), а средната за България е 29,4%.
"Според изследването MasterIndex по-голямата част от картодържателите в България (57%) смятат, че е безопасно да се извършват онлайн плащания. Най-голямата група от хора, според която онлайн пазаруването е безопасно, са младите картодържатели (18-34 години). За много от българските потребители, които пазаруват онлайн, е много важно търговецът да е надежден (68%)", коментира Артур Туремка, изпълнителен директор на MasterCard за региона на Балканите.
Хората до 34-годишна възраст предпочитат да пазаруват онлайн предимно дрехи и други модни стоки (около 10% повече от средното за страната), 35-44-годишните потребители харчат повече средства онлайн за плащане на сметки за комунални услуги (4% от средното за страната).
Резултатите от MasterIndex доказват, че на българския пазар има голям потенциал за приемане на иновативни услуги като мобилни плащания, посочват още от MasterCard. Според компанията картодържателите в България са заинтересовани от приемането на безконтактни и мобилни плащания. 66 на сто от тях посочват, че биха правили мобилни разплащания, ако имат такава възможност. 92% от респондентите пък биха желали да плащат безконтактно.


Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса