fallback

Google обявява война на изскачащите мобилни реклами

Компанията ще класира по-надолу в резултатите си сайтовете, чиято информация е по-трудно достъпна

12:56 | 24.08.16 г.

Google е на път да се справи с някои от най-досадните мобилни реклами – изскачащите и тези, които насочват към други страници. Не е пресилено да кажем, че потребителите не обичат подобен тип реклами. Ето защо Google предупреждава, че сайтовете, които ги използват, ще имат по-лоши резултати в търсачката ѝ, която ще ги класира по-надолу, пише The Verge.

Има „стотици сигнали“, които отиват в резултатите от търсенето на Google, така че не всички уебсайтове, които използват подобни реклами, ще се почувстват притиснати да ги премахнат веднага. Ако някой уебсайт използва изскачащи реклами и все пак разполага с най-добрата информация, най-вероятно ще се появи като първи резултат.

Намеренията на Google са не само да насочва хората към по-информативни резултати, а към такива, които работят по-добре за тях, т.е. не ги затормозяват допълнително с изскачащи реклами. Това е нещо, което Google прави все повече със своя алгоритъм за търсене. Миналата година компанията започна да класира по-високо уебсайтовете, които имат мобилни версии. През 2014 г. пък започна да прави същото за страниците с криптиране.

Далеч не всички уебсайтове предлагат мобилни версии, а повечето дори не са криптирани. Не всеки път разработчиците и медиите откликват на действията на Google. Но класирането на резултати от търсенето е нещо, на което повечето разработчици обръщат специално внимание, тъй като често е основен източник на посетители. А продължаващите усилия на Google в тази посока могат да доведат до голяма промяна в дългосрочен план.

Тези нови промени ще влязат в сила през следващата година, по-точно от 10 януари. От тази дата Google ще започне да класира по-ниско сайтове, „където съдържанието не е лесно достъпно“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:39 | 05.09.22 г.
fallback