Дали Facebook и Google ще се върнат в Китай? Правителство на страната твърди, че могат, стига да “спазват китайските закони”, пише Quartz.
Вчера по време на пресконференция, проведена във връзка с подготовката на предстоящата World Internet Conference, репортет на Bloomberg запита Жън Сянлин, заместник-директор на Администрацията по киберсигурност на Китай, дали правителството ще позволи на двете американски интернет компании да влязат отново на страната. Google спря своята търсачка там през 2010 г., а властите блокираха социалната мрежа Facebook през 2009 г.
По думите на Жън в развитието на интернет Китай винаги е поддържала политика на откритост.
“Що се отнася до чуждестранните интернет компании, стига да уважават китайските закони, не вредят на интересите на страната и на тези на потребителите, ние ги приветстваме да влязат в Китай, където могат да споделят ползите от китайското развитие на интернет”, допълва той.
Изданието на английски език на People’s Daily по-късно публикува статия, обобщаваща казаното от Жън, озаглавена “Facebook е добре дошла в Китай, стига да спазва китайските закони: властите”.
Hidden FieldПод “китайски закони” Жън има предвид строгата цензура в страната, която не позволява на интернет потребителите да търсят и разпространяват информация, неодобрявана от Комунистическата партия. Позицията на Жън следва линията на партията.
През 2010 г., когато Google започна да обмисля оттеглянето си от Китай, говорителят на министерството на външните работи Дзян Ю заяви по време на пресконференция, че “китайският интернет е отворен”, допълвайки, че правителството “приветства чуждестранни интернет корпорации да правят бизнес в Китай, съобразявайки се със законодателството”.
Посредством микс от алгоритми и служители местните интернет компании работят с правителството за ограничаване на забранените дейности и цензурират определени ключови думи. Същевременно т. нар. Great Firewall в Китай блокира достъпа до много чуждестранни сайтове, включително Facebook и Google, тъй като в момента те не цензурират съдържанието по начина, по който иска правителството.
Но това не пречи на интернет гигантите да се опитват да навлязат в Китай. Facebook има офис в Пекин, а много експерти вярват, че Марк Зукърбърг се опитва да омае правителството преди да пусне продукт в страната.
Междувременно отдавна се говори, че Google планира да създаде магазин за приложения в Китай. Пускането на всяка насочена към потребителите услуга в Китай, особено в сферата на търсенето или социалните мрежи, ще изисква от тези две компании да цензурират съдържание, а вероятно и да съдействат за откриването на лица, които държавата възприема като заплаха.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол